رادیو فردا: رهبر جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که پیشرفت‌های علمی و صنعتی آمریکا در ۱۵۰ سال گذشته نتیجه «اقتصاد مقاومتی» بوده است.

بازتاب سخنان رهبرانقلاب در رسانه آمریکایی
 
آیت الله خامنه ای بازتاب سخنان رهبرانقلاب در رسانه آمریکایی
 
 

به گزارش گلستان24، وب سایت رادیو فردا با انعکاس سخنان دیروز رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان و مدال‌آوران علمی دانشگاه صنعتی شریف نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که پیشرفت‌های علمی و صنعتی آمریکا در ۱۵۰ سال گذشته نتیجه «اقتصاد مقاومتی» بوده است.

 

آیت‌الله خامنه‌ای روز دوشنبه ۱۳ دی ماه در جمع نخبگان و مدال‌آوران علمی دانشگاه صنعتی شریف افزود: «البته آمریکایی‌ها این اندیشه را در جهت مادی‌گری و پول به کار گرفتند اما همین تجربه پذیرفته شده جهانی را می‌توان با جهت‌گیری متعالی‌تری به کار گرفت».

 

رادیو فردا اضافه کرد: رهبر ایران تاکید کرده که «اقتصاد مقاومتی یک اندیشه تجربه شده در دنیا است و فقط اختصاص به ما ندارد».

 

به گزارش رادیو فردا، رهبر جمهوری اسلامی از زمان تشدید تحریم‌های بین المللی علیه ایران در دولت محمود احمدی‌نژاد بار‌ها از لزوم پیگیری «اقتصاد مقاومتی» توسط دولت‌های دهم و یازدهم سخن به میان آورده است.

 

آیت‌الله خامنه‌ای در ۱۶ شهریور ۱۳۸۹ برای نخستین بار اعلام کرد که «ما باید یک اقتصاد مقاومتیِ واقعی در کشور به وجود بیاوریم».

 

آیت الله خامنه ای دو سال بعد در سخنرانی دیگری گفت: «اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که به یک ملت امکان می‌دهد و اجازه می‌دهد که حتی در شرایط فشار هم رشد و شکوفایی خودشان را داشته باشند».

 

به نوشته وب سایت رادیو فردا، رهبر ایران معنی اقتصاد مقاومتی را «داشتن اقتصادی رو به رشد با آسیب‌پذیری کمتر» در برابر کشورهایی دانسته که از آن‌ها به عنوان «دشمن» نام برده است و در جای دیگری، بر «پیروی از الگوی اقتصادی بومی- علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی» تأکید کرده است.

 

رهبر ایران ضرورت پیگیری اقتصاد مقاومتی را ناشی از «فشار و تهدیدهای اقتصادی دشمن بر کشور»، «وجود مشکلات مزمن و دیرپا» و «بحران‎های اقتصاد جهانی» عنوان کرده بود.

 

«جوانان انقلابی را دوست دارم و از آنها حمایت می‌کنم»

 

 وب سایت رادیو فردا در پایان انعکاس سخنان دیروز رهبر معظم انقلاب می نویسد: رهبر ایران در بخش دیگری از سخنان روز دوشنبه‌اش بار دیگر بحث نیروهای انقلابی و غیرانقلابی را مطرح کرد و گفت: «من جوان‌های مؤمن و انقلابی را بسیار دوست دارم و از آن‌ها، در هر کجا باشند پشتیبانی می‌کنم و وظیفه رؤسا و مسئولین دانشگاه‌ها و وزیران مربوطه، حمایت مضاعف از جوانان مؤمن و انقلابی در دانشگاه‌ها است».


منبع : جام

ارسال نظر

آخرین اخبار