«قطعا اکنون زمان آن رسیده است که ماهیت دورغ گویی، مخفی کاری و جاسوسی که توسط این کودک آزار و همکارانش در سال 1947 با تشکیل قانون امنیت ملی آمریکا ایجاد شد، مورد بررسی قرار گیرد...»

معمار «امنیت ملی» و «زنای با محارم»!

 

به گزارش گلستان24،پایگاه آمریکایی "هافینگتون پست" (Huffington Post) با انتشار یادداشتی تحت عنوان "امنیت ملی آمریکا و تجاوز به محارم" به انتقاد از سیستم امنیت ملی آمریکا پرداخته و عنوان کرده است که باید هر چه سریعتر تغییراتی در این تشکیلات صورت پذیرد.

 

در این گزارش آمده است: «مشکلات و اقدامات نامناسب دستگاه امنیت ملی آمریکا در دهه گذشته بیش از پیش زیاد شده و باید به این موضوع رسیدگی شود.»

 

این پایگاه آمریکایی با اشاره به جنایات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA)، عنوان کرده است که باید منتظر ماند و دید که در دولت ترامپ چه تغییراتی در امنیت ملی آمریکا به وقوع می پیوندد.

 

"سوزان مازور" نگارنده این یادداشت عنوان می کند: "من پس از گفتگوی سه ساعته ای که چند هفته قبل از حادثه 11 سپتامبر با یکی از مقامات واشنگتن که با تشکیلات امنیت ملی کاملا آشناست داشتم، پی بردم که یکی از معماران و بنیانگذاران امنیت ملی آمریکا، فرزندان خود را مورد تعرض جنسی قرار داده است. این اطلاعات به خاطر احترام به اعضای خانواده او که قربانی این واقعه بودند، هرگز منتشر نشد.

مقر آژانس امنیت ملی آمریکا در مریلند معمار «امنیت ملی» و «زنای با محارم»!

قطعا اکنون زمان آن رسیده است که ماهیت دورغ گویی، مخفی کاری و جاسوسی که توسط این کودک آزار و همکارانش در سال 1947 با تشکیل قانون امنیت ملی، ایجاد شد، مورد بررسی قرار گیرد. دستگاه جاسوسی آمریکا باید سریعا به عقب رانده شده و برچیده شود و جلوی پیشرفت و پیچیده تر شدن آن گرفته شود.»

 

گفتنی است در سال 1947، قانون امنیت ملی تصویب شد که بر اساس آن نهادی مرکزی در کاخ سفید برای هماهنگی امور مرتبط با رئیس‌جمهور ایجاد شد. این نهاد "شورای امنیت ملی" (NSC) نام گرفت. در کنار NSC، نهاد مرکزی دیگری ایجاد شد تا جریانات اطلاعاتی در داخل دولت آمریکا را مدیریت کند. این نهاد، "سازمان اطلاعات مرکزی" نامیده شد. قانون جدید، بخش نظامی جداگانه‌ای را با وزارت دفاع ترکیب کرد و نهاد جدیدی به نام "وزارت نیروی هوایی" ایجاد شد. این نهادها نقطه عطفی در جریان تکامل دولت مدرن آمریکا بود.

 

این ساختار از آن دوران تاکنون دست‌نخورده باقی‌مانده است. قدرت این نهادها به دلیل نحوه مدیریت روسای جمهور فروکش کرده است. در طول این دوران بررسی‌های چندانی صورت نگرفته و باعث شده ساختار و کارکنان کاخ سفید روزبه‌روز پیچیده‌تر شوند.

 

در ادامه این گزارش ضمن اشاره به اظهارات یکی از مخالفان تشکیلات امنیت ملی آمریکا آمده است: «ما باید امنیت ملی آمریکا را بار دیگر تعریف کنیم. باید جنبشی به وجود آید و توجه قانونگذاران آمریکایی به این موضوع جلب گردد. ما چنین جنبش هایی را طی 30 سال گذشته تجربه کرده ایم؛ جنبش حقوق شهروندی، جنبش زنان و ... .

 

رئیس مجلس نمایندگان باید یک کمیته ویژه برای تحقیق در رابطه با قانون امنیت ملی سال 1947 تشکیل دهد و ضمن بازبینی این قانون، مسیری برای تغییرشکل آن ارائه گردد. این قانون باید توسط مردم مورد بررسی قرار گیرد نه بخشی از جامعه اطلاعاتی کشور که طبیعتا برای محافظت از آن اقدام خواهند کرد. اکنون زمان آن رسیده است که این قانون به سختی مورد بررسی قرار گیرد.»

 

 


منبع : جام

ارسال نظر

آخرین اخبار