استفاده از عکس دختران جوان و اصطلاحات عامیانه عبری، ابزار عوامل سایبری حماس برای چت کردن با چند ده سرباز اسراییلی، تخلیه اطلاعاتی و هک گوشی‌های همراه آن‌ها بوده است.

عکس دختران جوان، اصطلاحات عامیانه عبری؛«دام عسل» حماس برای سربازان اسراییلی

 

به گزارش گلستان24، استفاده از عکس دختران جوان و اصطلاحات عامیانه عبری، ابزار عوامل سایبری حماس برای چت کردن با چند ده سرباز اسراییلی، تخلیه اطلاعاتی و در اختیار گرفتن کنترل میکروفون و دوربین گو.شی های همراه آنان بوده است. این خبر را مقامات نظامی اسراییل روز چهارشنبه اعلام کردند.

 

یک افسر رژیم صهیونیستی که درباره این پرونده به رسانه های این رژیم توضیح می داد، البته مدعی شد که سازمان فلسطینی از طریق این مجموعه عملیات سایبری، نتوانست اسرار مهم نظامی را به دست بیاورد.

 

سخنگوی حماس، «فوزی برهوم»، حاضر به اظهار نظر در این مورد نشد.

 

این عملیات حماس عمدتا از طریق شبکه اجتماعی فیسبوک انجام می گرفت، به این صورت که هکرهای حماس با استفاده از هویت های جعلی آنلاین و عکس هایی از دحتران جوان(که در اینترنت موجود بود) برای فریب سربازان اسراییلی استفاده می کردند.

 

به گفته این افسر اسراییلی، در یک مورد یکی از این «زنان» جعلی به یک سرباز اسراییلی پیام داد:

" عزیزم، یه لحظه صبر کن تا برام عکس خودم رو بفرستم."

 

"(سرباز) باشه. ها ها."

 

سپس عکس یک دختر بلوند در لباس شنا برای این سرباز ارسال شد. بعد این «زن» به سرباز مورد نظر پیشنهاد داد که برای چت ویدیویی یک نرم افزار مشترک را دانلود کنند و لینک دانلود آن را برای او فرستاد.

 

این افسر اسراییلی توضیح داد که بیشتر سربازانی که در دام افتادند، رده پایین بودند و حماس علاقه مند به کسب اطلاع از مانورهای نظامی، استعداد نیروها و تسلیحات نظامیان رژیم صهیونیستی در نوار غزه بود.

 

این عملیات وقتی کشف شد که سربازان ارتش رژیم صهیونیستی شروع به گزارش فعالیت های مشکوک آنلاین در شبکه های اجتماعی و کشف ده ها هویت جعلی آنلاین در این شبکه کردند.

 

در پی فاش شدن این ماجرا، IDF(نیروی نظامی رژیم صهیونیستی) در وبلاگ خود توصیه هایی را به سربازان ارایه داد:

 

" خاموش کردن GPS گوشی همراه در زمانی که از آن استفاده نمی کنید، ردیابی شما را دشوارتر می کند. همچنین از کلیک کردن روی لینک هایی که از طرف افراد ناشناس فرستاده می شود، خودداری کنید."

 

" اگر چیزی برای شما غیرمعمول جلوه کرد- مثلا ایمیل هایی که دارای کاراکترهای عجیب و غیرعادی در خود است یا در پیوست آن چیزی هست که قبلا منتظر دریافت آن نبوده اید- از دانلود یا کلیک کردن روی آن پرهیز کنید. در شبکه های اجتماعی از جانب کسانی که از قبل نمی شناسید، درخواست دوستی نپذیرید و از منابع ناآشنا هیچ برنامه کاربردی را دانلود نکنید."


منبع : مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار