دولت دست به کار راه‌اندازی تورهای انتخاباتی در مناطق نفت‌خیز شد

مرکز ارتباطات دولت و روحانیت، از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه فناوری‌های زیربنایی و استراتژیک، خبر داده است که تور دو روزه‌ای برای بیست نفره از اساتید حوزه علمیه قم از منطقه ویژه پارس جنوبی (عسلویه) ترتیب داده است.

 پول نفت کجا خرج می‌شود؟
 
به گزارش گلستان24، دولت یازدهم و در رأس آن رئیس دولت، همواره از رسانه‌ها (حتی رسانه های حامی خود) این انتقاد را دارد که چرا دستاوردها را به خوبی به مردم معرفی نمی‌کنند، و یا چرا مردم این دستاوردها را نمی بینند و به زدن عینک توصیه می شوند. این در شرایطی است که زنجیره ای از رسانه‌های معتدل  و اصلاح‌طلب و دولتی و خانوادگی و ... بی وقفه در تلاش برای حمایت از داشته ها و نداشته های دولت هستند و در بسیاری از موارد نیز با پروپاگاندای خبری سعی می‌کنند که واقعیت را وارونه جلوه دهند و «تقریبا هیچ» را فتح الفتوح بخوانند. اما بعضا در این زمینه شکست‌خورده‌اند و بازتاب معکوسی در جامعه اتفاق افتاده است؛ ‌چراکه بیان می‌شود با دست‌های خالی قرار است افکارعمومی را قانع کنند که این موضوع باید خود برای جامعه ملموس باشد و به قول بسیار معروف، با حلوا حلوا گفتن و برجام برجام کردن، دهان شیرین نمی‌شود.

به نظر می‌رسد که دولت به این موارد نیز راضی نیست و برای این منظور خود دست به کار شده و تورهای انتخاباتی برای اقشار مختلف ترتیب داده است.

یکی از این تورها که با هدف نزدیک شدن به روحانیون و حوزه‌های علمیه برگزار شده است، تور انتخاباتی عسلویه است. در این راستا مرکز ارتباطات دولت و روحانیت، در جهت اطلاع رسانی برای دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه فناوری‌های زیربنایی و استراتژیک، خبر از تور دو روزه‌ای برایبیست نفره از اساتید حوزه علمیه قم از منطقه ویژه پارس جنوبی (عسلویه) داده است.

 

 دولت دست به کار راه‌اندازی تورهای انتخاباتی در مناطق نفت‌خیز شد/ تلاش ناموفق پاستورنشینان در اقناع افکارعمومی+تصاویر

20 روحانی همسو با دولت که در این تور انتخاباتی نفتی شرکت کرده‌اند  
 

وبسایت مرکز اطلاعات ارتباطات دولت و روحانیت در این باره خبر داده است که « در این دیدار دو روزه که در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 30/10/1395 و 1/11/1395 انجام شد مدیردفتر ارتباطات حوزوی وزارت نفت و معاون دفتر مرکز ارتباطات دولت و روحانیت ریاست جمهوری، گروه را همراهی می کردند مسئولین منطقه ، توضیحات مبسوطی را در باره وضعیت جغرافیایی، جمعیت، پیشینه تاریخی و وضعیت کنونی منطقه و دستاوردهای دولت تدبیر و امید بالاخص بعد از برجام را ارائه نمودند.»

 

 دولت دست به کار راه‌اندازی تورهای انتخاباتی در مناطق نفت‌خیز شد/ تلاش ناموفق پاستورنشینان در اقناع افکارعمومی+تصاویر

درج خبر تور انتخاباتی دولت برای روحانیون در سایت مرکز ارتباطات دولت و روحانیت 
 

این سایت دولتی همچنین خبر داده، یکی دیگر از برنامه‌های این سفر بازدید از بندر تاریخی سیراف بود. با این اوصاف به نظر می‌رسد که در آستانه پایان دولت یازدهم، برنامه انتخاباتی مفصلی از دولت روحانی در زمینه جذب اقشار خاص از جمله روحانیون حوزه‌های علمیه تدارک دیده شده است که مناطق نفت‌خیز و وزارتخانه‌های متمولی چون وزارت نفت مسئول تدارک چنین تورهای انتخاباتی شده‌اند. پیش‌بینی می‌شود با گرم‌تر شدن تنور انتخابات نیز این مدل انتخاباتی برای دیگر اقشار و صنوف جامعه نیز توسط دولت برگزار شود. 

 

موضوع جالب توجه این روند کار انتخاباتی دولت بر روی روحانیت و حوزه‌های علمیه است که متأسفانه باعث شده خواسته یا ناخواسته حوزه‌های علمیه را درگیر مسائل سیاسی انتخاباتی کند. 

برخی از رسانه‌ها همچنین خبرداده‌اند که این اقدام دولت در موقعیتی که به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم زمان زیادی باقی نمانده است، بسیار شائبه انتخاباتی دارد و از این رو طلاب حوزه‌های علمیه نسبت به این اقدام دولت انتقاد کرده و آن‌را تلاشی برای جذب رأی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری تلقی کرده‌اند.

همچنین شنیده شده که بر مبنای این طرح قرار است ارتباطات گسترده‌ای نیز با برخی اساتید شاخص حوزه علمیه در آستانه انتخابات برقرار و حمایت آنها نسبت به دولت یازدهم جلب شود و برخی جریان‌های خاص سیاسی وابسته به روحانیت نیز در راستای تکمیل شدن این پازل طراحی شده تلاش می‌کنند.

منبع : مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار