به همت سفارت ایران در عراق:

همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مرکز فرهنگی- ورزشی امام خمینی (ره) در استان دیالی عراق افتتاح شد.

بهره برداری از مرکز فرهنگی – ورزشی امام خمینی (ره) در استان دیالی عراق

 

به گزارش گلستان24،این مرکز که به سفارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق و پیمانکاری موسسه پارسیان براساس استانداردهای روز مراکز ورزشی و فرهنگی جهان طراحی و راه اندازی شد، روز سه شنبه گذشته با حضور برخی مقامات عراقی از جمله ریاست کنگره کردهای فیلی، فرمانده تیپ 110 حشد الشعبی و همچنین” رعد فارس الماز “عضو مجلس نواب العراق به بهره برداری رسید.

 

براساس این گزارش، برای ساخت این مرکز فرهنگی و ورزشی که بیش از 1500 متر زیربنا و در زمینی به مساحت 3500 متر و با گنجایش 500 نفر ساخته شده است، یک میلیون دلار هزینه شد.

این درحالی است که طراحی و ساخت این مرکز توسط مهندسان ایرانی در مدت سه سال در شهر کردنشین “بلدوز ” انجام شد. شهر” بلدوز “در منطقه مندلی در استان دیالی عراق واقع در چهل کیلومتری مرز ایران قرار دارد.

گفتنی است در این مراسم تنی چند ازشخصیت های عراقی، ایرانی و همچنین دکتر بهرامیان ریاست موسسه پارسیان شرکت کردند. بهرامیان در این مراسم در سخنانی با گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) و تجلیل از شخصیت مقام معظم رهبری خواستار وحدت و همگرایی ملت عراق شد.

بهرامیان گفت که این موسسه، کارگزار سفارت جمهوری اسلامی در عراق است و هدف از انجام این پروژه را ایجاد وحدت بین گروه‌ها و جریان های مختلف عراقی و بویژه کردهای فیلی و سایر شیعیان این کشور دانست.

ورزشی امام خمینی (ره) در استان دیالی عراق

وی همچنین افزود: این موسسه پروژه های دیگری را نیز در عراق در دست ساخت دارد که بزرگترین آنها بیمارستان دویست و بیست تختخوابی امام علی (ع) در نجف است که بزرگترین پروژه‌ی جمهوری اسلامی در عراق بشمار می رود.

براساس این گزارش، ورزشگاه دیگری نیز در شهر کرکوک عراق به سفارش سفارت ایران به بهره برداری رسیده است.

منبع : iuvmpress

ارسال نظر

آخرین اخبار