ادعای همراهی با امام و خنجر بر پشت نظام اسلامی؛

سید محمود دعایی درحالی بر جنازه یکی از اعضای جبهه ملی نماز میت خواند که بر روی آن پرچمی با نماد شیر و خورشید نقش بسته بود.

نماز بر تابوت با پرچم شیر و خورشید!

به گزارش گلستان 24 ، متأسفانه در میان برخی شخصیت‌های جریان سیاسی خاص رفتارهای ساختارشکنانه‌ای باب شده است که نه به تیپولوژی و شخصیت این افراد می‌خورد و نه به عقبه‌ای که آنان امروز از آن اعتبار گرفته‌اند.


تناقض این افراد در جایی مانند نمازخواندن حجت‌الاسلام سید محمود دعایی بر جنازه‌ای که روی آن پرچمی با نقوش شیر و خورشید و نماد سلسله‌های شاهنشاهی قبل قرارگرفته با بدشکلی خاصی بیرون می‌زند.

این عضو مجمع روحانیون مبارز بر جنازه ادیب برومند رهبر جبهه مرتد ملی با پرچم ایران در دوران رژیم پهلوی نماز خواند و این سؤال را به وجود آورد که فردی مانند وی که خود را منتسب به امام و انقلاب می‌داند و لباس روحانیت را به تن دارد چرا به خود اجازه می‌دهد بر تابوتی نماز اقامه کند که پرچم رژیم پهلوی روی آن انداخته‌اند.

درباره اینکه جبهه ملی چه خیانت‌هایی کرده است و چگونه مقابل اسلام و احکام اسلام ایستادگی کرده است، سؤال و ابهامی نیست، درباره اینکه ادیب برومند نیز چه شخصیتی داشته و چه کرده است هم  اینجا قصد بحث نداریم، قطعاً امثال دعایی آن‌قدر می‌دانند که جبهه ملی چه بوده و چه کرده است، اما سؤال این است، دعایی متوجه می‌شود که پرچم شیر و خورشید نماد  چیست یا نه؟

پرچم شیر خورشید یعنی مراجع و علمای اسلامی نمی‌فهمند و این اعضای جبهه ملی هستند که می‌فهمند لایحه قصاص یعنی لایحه غیرانسانی.

پرچم شیر و خورشید یعنی حکومت پهلوی و طاغوت بر حق است و جمهوری اسلامی ایران ضد حق.

پرچم شیر و خورشید یعنی اینکه 37 سال از انقلاب گذشته و هنوز آقایان جبهه ملی این انقلاب را قبول نکرده‌اند.

دعایی

پرچم و شیر خورشید یعنی اینکه اعضای جبهه ملی امام خمینی ره و حکم تاریخی ارتداد جبهه ملی را قبول ندارند.

پرچم شیر خورشید یعنی اینکه لایحه قصاص که نص صریح قرآن کریم است، غیرانسانی است.

پرچم شیر و خورشید یعنی اینکه امثال دعایی هنوز هم بعد از سال‌ها از اعلام ارتداد جبهه ملی، این پرچم و این نماد و آن تشکل مرتد را قبول دارند.

پرچم شیر و خورشید در زمان حاضر، یعنی دشمنی، عناد و نماد ضد انقلاب و منافقین.

پرچم شیر و خورشید در یک کلام، یعنی نفی امام خمینی  ره و نفی میراث ارزشمندش یعنی انقلاب اسلامی ایران.

آقای دعایی شما که هر جا می‌روید ادعای همراهی با امام خمینی ره را دارید، می‌دانید بر پرچم شیر و خورشید نمازخواندن یعنی انکار حقانیت امام؟ اگر می‌دانید و این اقدام زشت و غیرقابل‌قبول را انجام داده‌اید که هیچ حرفی وجود ندارد و به نظر می‌رسد شما دیگر صلاحیت مسؤولیت ندارید، اگر نمی‌دانید که این اقدام چه معنا و پالسی به دشمنان می‌دهد، بازهم آنچنان از تقصیر شما نمی‌کاهد.

آقای دعایی مردم باید بدانند شما پرچم شیر و خورشید را قبول دارید یا پرچم جمهوری اسلامی ایران را، شاید آقای دعایی هر دو نماد را قبول دارد و با تسامح و جذب حداکثری می‌گوید هم این پرچم درست است و هم آن پرچم.

جبهه ملی که رویکردی لیبرال داشت در مقابل لایحه قصاص که برآمده از قرآن و شریعت بود، ایستاد و مردم را  به یک راهپیمایی در مسیر خیابان انقلاب به سمت دانشگاه تهران در بعدازظهر روز 25 خرداد 1360 فراخواندند. امام در واکنش به این فعالیت‌ها که در واقع قیام در مقابل قرآن دانسته می‌شد، موضع شدیدی گرفتند و «ارتداد» جبهه ملی را اعلام کردند تا این جبهه برای همیشه با حضور مردم در خیابان‌ها از صحنه سیاسی کشور حذف شود.

منبع : مشرق

ارسال نظر

  • علیرضا حاجی طرخانی
    0

    اولا آقای میرانی عضو جبهه ملی نبود. بلکه عضو حزب پان ایرانیست و سرپرست تشکیلات این حزب در استان خوزستان بود. دوم اینکه پرچم شیر و خورشید منحصر به نظام پادشاهی و سلسله ای خاص نیست بلکه یک نشان ملی و کهن است که از دوران ساسانیان در نقوش و معماری ایرانی به چشم می خورد. این نشان از دوره نادرشاه افشار به پرچم ایران اضافه شد. اگر در مورد چیزی اطلاع ندارید بهتر است سکوت کنید تا اطلاعات غلط به مردم بدهید.

  • مهدی ادیب
    0

    چرا درباره ی چیزی که هیچ اطلاعی ازش ندارین نظر می دین؟

آخرین اخبار