فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران بااشاره به گشت های مستمر محیط زیست در ایام پیش از نوروز گفت: 40 مار و لاک پشت در سطح شهر تهران کشف شد.

کشف ۴۰ مار و لاک پشت در سطح تهران

به گزارش گلستان 24، نقی میرزا کریمی با اشاره به لزوم حفاظت از گونه های جانوری بیان کرد: خوشبختانه دو سال است که  با گشت و پایش‌های مستمر محیط زیست در ایام پیش از نوروز، خرید و فروش سمند لرستانی در استان تهران حذف شده است.


وی با بیان اینکه همکاران ما در استان هایی مانند لرستان و بخش هایی از شمال خوزستان که زیستگاه سمندر لرستانی است، برنامه‌های حفاظتی را تشدید کرده‌اند ادامه داد: در استان تهران ماموران محیط زیست از اوایل اسفند ماه گذشته آماده باش بودند تا به تخلفات رسیدگی کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: بیش از دو هزار مار و لاک پشت را طی دو سال گذشته در سطح تهران جمع آوری کردیم، ولی در ایام پیش از نوروزامسال خوشبختانه با توجه به  اطلاع رسانی هایی که انجام شده و هشدارهایی که داده شده بود حدود 40 مار و لاک در سطح شهر تهران کشف شد که امیدوارم در سال آینده این تعداد نیز حذف شود.

مار کشف ۴۰ مار و لاک پشت در سطح تهران

میرزا کریمی با اشاره به اینکه خانواده ای اقدام به خریدن یک آهو کرده و قصد داشتند که در روز طبیعت از گوشت این آهو استفاده کنند ، گفت: پس از اینکه این خانواده از تخلف بودن این اقدام مطلع شدند، با محیط زیست تماس گرفته و آهو را به ما تحویل دادند. این آهو هم اکنون با نظر کارشناسان حیات وحش سازمان  محیط زیست در قرنطینه است و زمانی که شرایط رهاسازی را پیدا کند در محدوده سرخه حصار که زیست آهو است رهاسازی می شود.

منبع : جام

ارسال نظر

آخرین اخبار