اکنون وضعیت هنرمندان بسیار بد است

شهرام عبدلی گفت: بنده به رئیس‌جمهور بعدی توصیه می‌کنم که وعده‌های هنری و فرهنگی را در حد شعار باقی نگذارد و به وعده هایی که می‌دهد، عمل کنند.

رئیس‌جمهور بعدی، شعار ندهد، عمل کند

 به گزارش گلستان24، شهرام عبدلی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در خصوص نوع برگزاری مناظره دوم انتخابات ریاست جمهوری و طرح موضوعات فرهنگی و هنری، بیان داشت: آن‌چنان عموم مردم در مورد معیشت و مشکلات اقتصادی صحبت می کنند که مناظره دوم که فرهنگی بود نیز تحت تأثیر مسائل اقتصادی قرار گرفت و متأسفانه سؤالات کمتر دغدغه موضوعات فرهنگی و هنری داشت و این به هیچ وجه خوب نیست.

** بسیاری از هنرمندان و بازیگران بیکار هستند

رئیس‌جمهور بعدی، شعار ندهد، عمل کند/اکنون وضعیت هنرمندان بسیار بد است

این هنرپیشه کشورمان در ادامه با انتقاد از روند برگزاری مناظره های ریاست جمهوری، گفت: اینکه چه میزان درآمد داشته باشیم و چه میزان هزینه کنیم مهم است ولی چرا در موضوع بیکاری هنرمندان حرفی به میان نیامد. متأسفانه اکنون بسیاری از هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون بیکار هستند. این هنرمندان جزئی از همان شهروندانی هستند که مسئولان باید برای آن‌ها ایجاد شغل کند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در مناظره فرهنگی، نامزدها سعی کردند تا رقیب خود را تکذیب کنند. به نظر بنده مناظره اول موفق‌تر بود.

**رئیس‌جمهور بعدی شعار ندهد، عمل کند

عبدلی در ادامه خطاب به رئیس جمهور منتخب دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده به رئیس جمهور بعدی توصیه می کنم که وعده های هنری و فرهنگی را در حد شعار باقی نگذارد و به وعده‌هایی که می دهد، عمل کند.

 **بیمه بیکاری هنرمندان چه شد؟

وی افزود: بیمه بیکاری هنرمندان مطرح شد اما در هیچ دولتی عملی نشده است. حتی متأسفانه تاکنونبازیگری در وزارت کار به عنوان یک شغل محسوب نمی شود. بسیاری از هنرمندان طی فعالیت هنری خود، بیمار و در نهایت مجبور به خانه‌نشینی می شوند. بنده شخصاً ده‌ها مورد می‌شناسم که در این وضعیت بد و فاقد درآمد هستند. بنده از مسئولین سؤال می کنم که مگر تعداد این دست از بازیگران چقدر است که به آن‌ها رسیدگی نمی شود. حتی این وضعیت در هنرمندان دیگر مانند خوش‌نویسان، نقاش ها، موزیسن ها و غیره به چشم می خورد.

 **هنرمندان برای جامعه نماد و برای مردم الگو هستند

این هنرمند بی حاشیه کشورمان در ادامه با بیان اینکه تعداد هنرمندان نسبت به اقشار دیگر در جامعه، زیاد نیست؛ گفت: به طور کلی هنرمندان در همه جای دنیا برای مردم نوعی الگو هستند. همچنین هنرمند در هر جامعه نماد و نشانه است. چنانچه اهل فرهنگ یک جامعه در شرایط مطلوبی باشند، به این معنی است که بخش زیادی از جامعه در شرایط خوبی به سر می برد زیرا اکثر جامعه متأثر از اهل فرهنگ است زیرا این قشر مورد علاقه مردم است.

 این بازیگر فارغ‌التحصیل رشته ادبیات ادامه داد: زمانی که به شبکه اجتماعی هنرمندان نگاه کنیم، در می یابیم که چنانچه یک حادثه کوچک اتفاق افتد، اکثر هنرمندان واکنش نشان می دهند.

**دوستی دولت با هنرمندان، منافع مردم را به همراه دارد

وی با بیان اینکه هنرمندان دارای نفوذ اجتماعی هستند، گفت: به عنوان مثال حضور هنرمند در برنامه های خیریه تأثیر بسیار مثبتی خواهد گذاشت و منجر به شرکت گسترده مردم می شود؛ بنابراین حضور هنرمندان در برنامه های عام‌المنفعه موجب افزایش شرکت کنندگان و مخاطبان برنامه می شود.

عبدلی در خاتمه متذکر شد: هنرمندان می توانند در جهت منافع مردم کمک شایانی به دولتمردان کنند؛ بنابراین هر میزان دوستی و تعامل هنرمندان با دولتمردان بیشتر باشد، نفع مردم نیز افزایش می یاید؛ زیرا هنرمندان جز قشر تأثیرگذار جامعه هستند.

منبع : پارس

ارسال نظر

آخرین اخبار