یادداشت//

رخداد برخی مسائل چون فساد وبی حجابی آشکار در جامعه باعث ایجاد حوادث هولناکی چون قتل یک کودک می شود که باید هرچه سریع تر ریشه این مسائل را مدیریت وحل کرد.

آتنا ها و ستایش ها اولین و اخرین قربانی ها نیستند/ریشه شکل گیری این حوادث مسئله بی حجابی در جامعه  است

به گزارش گلستان24،در این چند روز فضای مجازی پر بود از عکس ها و نوشته هایی برای یک کودک خردسال که گرفتار جنون یک فرد شده بود و موردتجاوز و قتل بی رحمانه ای قرار گرفته بود.

این حادثه موجب غم وفقدان تمام مردم ایران شده حتی بازیگران وبرخی از مسئولین نیز راجع به این موضوع ابراز تاسف کردند،اما این حادثه نه اولین حادثه است و نه آخرین حادثه،زیرا قبلا هم کودکی به نام ستایش قربانی شده بود.

عده نیز در فضای مجازی دست به تحلیل هایی زدند و این موضوع را درگیر با مسائل سیاسی کشور کردندو غم فقدان این کودک را برای خانواده و خویشاوندان سخت تر کردند.

صرف نظر از برقراری عدالت و پیشگیری قضائی،با محاکمه فرد خاطی ریشه اصلی این حوادث خشکانده نخواهد شد و باید فکری اساسی برای این موضوع کرد تا دیگر شاهد اینگونه حوادث تلخ نباشیم.

عده در فضای مجازی گفتند که اگر سند 2030اجرا می شد واین دختر با موضوعاتی چون روابط جنسی آشنا می شد،این حادثه هرگز رخ نمی داد و عده ای نیز معتقد بودند که بی حجابی زنان در جامعه باعث رخداد این حادثه بوده است.

کودکان به اقتضای سن پایین خود دوست دارند تا همه چیز را امتحان کنند و کنجکاوی کنند،اگر این کودک وامثال او با مسائلی چون روابط جنسی و غیره در این سن آشنا بودند ممکن بود که بیشتر در دام اینگونه افراد شیطان صفت بیافتند.

حتی اگر کودک با این گونه مسائل نیز آشنایی داشت،امکان جلوگیری از این حوادث هرگز وجود نداشت زیرا که یک دختر خردسال چگونه می تواند در برابر یک فرد تنومند دوام بیاورد با این که تمام آموزش ها را هم دیده است.

باید به این فکر بود که چرا افرادی دست به این کار زده اند،باید ریشه این مسئله را از سوی فرد خاطی دنبال کرد،مسئله جنون چیزی نیست که به یکباره در طرف رخ داده باشد.

حتما موضوعاتی در ذهن و فکر این فرد بوده که تجمیع آنها باعث ایجاد این حادثه هولناک شد است،باید دید که این مسائل چه بوده و سریعا به دنبال راه حلی برای آنها بود.

زمانی که یک مرد زنی را با آرایش و لباس های بسیار ناپسند ببیند ذات مرد او را به سوی گناه و شهوت سوق می دهد و این خصوصیت یک مردم است که آیا می تواند خود را از انجام گناه بازدارد ویا در مقابل نفس خود تسلیم می شود.

فرد وقتی نمی تواند جلوی نفس خود را بگیرد وجایی دیگر خود را تخلیه کندروی می آورد به کودک آزاری و این طفل های معصوم را مورد قتل و اعمال رقت انگیز قرار می دهد.

حتی پیامبر(ص) و ائمه اطهار نیز فلسفه وجودی حجاب را اینگونه تعبیر کرده اند که از رخ داد فساد در جامعه جلوگیری خواهد کرد،مردم هم باید این موضوع را در نظر داشته باشند که فرد مضنون و قاتل هیچ موقع این گونه نبوده است،بلکه تحت تاثیر برخی مسائل دست به انجام این عمل زده است.

با توجه به این موضوعات به نظر می رسد که اگر فرهنگ جامعه و آداب جامعه اصلاح شود، و ریشه مسائل این چنینی مدیریت و حل شود دیگر کمتر شاهد بروز اینگونه حوادث تلخ خواهیم بود.

انتهای پیام/پ

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار