عضو مجلس خبرگان رهبری بازداشت سعدحریری توسط رژیم سعودی را گروگان‌گیری یک دولت و تحقیر ملت لبنان عنوان کرد و گفت: عربستان به جز هیاهو و پروپاگاندای تبلیغاتی برای تضعیف جبهه مقاومت، هیچ غلط دیگری نمی‌تواند انجام دهد.

بازداشت «سعدحریری» توسط رژیم سعودی گروگان‌گیری یک دولت و تحقیر ملت لبنان است

به گزارش گلستان 24 ؛ آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری ، با اشاره به بازداشت غیرقانونی سعد حریری توسط رژیم سعودی این را یک رفتار بی‌سابقه در مقابل حقوق دیپلماتیک دانست و اظهار داشت: رژیم سعودی برخلاف حقوق بین‌الملل و عرف دیپلماتیک و اخلاق و روابط انسانی عمل کرده است.

آیت‌الله کعبی تاکید کرد: بازداشت سعد حریری به مثابه گروگان‌گیری یک دولت و اهانت و تحقیر ملت لبنان با همه فرهنگ‌ها و مذاهب آن است.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه یک کشور به خود این جرات را می‌دهد نخست‌وزیر قانونی یک کشور را دعوت و مجبور به استعفا کرده و او را گروگان بگیرد، تصریح کرد: این تلاش برای فتنه‌گری علیه یک دولت، منافع ملی و مصالح آنهاست اما هیچ صدایی از شورای امنیت و سازمان ملل درنمی‌آید.

وی افزود: رئیس‌جمهور دولت لبنان تهدید کرده است اگر تا یک هفته دیگر سرنوشت سعدحریری مشخص نشود به سازمان ملل شکایت می‌کند اما قطعا این شکایت نیز راه به جایی نخواهد برد چرا که رژیم سعودی هم پیمان رژیم صهیونیستی و آمریکاست.

آیت‌الله کعبی گروگان‌گیری سعدحریری را یک سناریوی آمریکایی- صهیونیستی برای دامن زدن به جنگ‌های نیابتی عنوان کرد و گفت: این اقدام سعودی یک واکنش به پایان دولت داعش است که در پی شکست‌های پی در پی توسط مقاومت اسلامی به زانو درآمده است. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آل‌سعود نگران شکسته شدن کاخ شیشه‌ای خود و اصابت موشک‌های یمنی به قلب ریاض است، خاطرنشان کرد: رژیم سعودی در تلاش است مقاومت اسلامی و حزب‌الله را تضعیف کند در حالیکه آل سعود جز هیاهو و پروپاگاندای تبلیغاتی هیچ غلط دیگری نمی‌تواند انجام دهد.

 

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار