در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح شد

رئیس کل بانک مرکزی علت افزایش اخیر نرخ سکه و دلار را تشریح کرد.

علت افزایش نرخ سکه و دلار از زبان سیف

به گزارش گلستان 24 ؛  ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، درباره افزایش اخیر نرخ سکه و نرخ دلار، گفت: یکی از بحث‌های اساسی برای بانک مرکزی پایش آرامش بازار است که دو شاخص سکه و ارز برای بانک مرکزی مهم است و به سایر بخش‌ها علامت می‌دهد.

 

وی افزود: عموماً در پایان سال میلادی فشاری بر بازار وجود دارد که موجب افزایش نرخ ارز می‌شود و با پایان سال میلادی کاهش می‌یابد و وضعیت فعلی هم از این قاعده تبعیت می‌کند.

سیف با بیان اینکه شرایط استثئایی خاصی نداریم و علی‌رغم اتفاقاتی که سطح بین‌المللی پیش می‌آید، بازار ثبات و آرامش دارد، گفت: در رابطه با طلا، قیمت طلا تغییری نکرده اما بین قیمت طلا و سکه یک حبابی ایجاد شده بود و از طریق بانک کارگشایی و بانک ملی این کار انجام شده بود اما شرایط به سمت تخلیه حباب می‌رود. ذخایر طلای بانک مرکزی اجازه نمی‌دهد که بازار روند غیرمنطقی پیدا کند و در شرف تخلیه حباب هستیم و روند کاهشی تا تخلیه حباب ایجاد شده انجام می‌شود. 

رئیس کل بانک مرکزی درباره دستور معاون اول رئیس‌جمهور برای ارتباط مستقیم مسئولان و مردم، اظهار داشت: در حال تنظیم قراری هستیم تا ارتباط مستقیم با مردم داشته باشیم. بانک مرکزی کارهای مهمی در این مدت انجام داده و حجم کار بسیار بالا است. در بازار اکنون موسسه مالی غیرمجاز وجود ندارد و بخش نامه بانک مرکزی درباره نرخ سود موثر واقع شد.

وی افزود: در بحث ادامه روند فعالیت‌های انجام شده از تجربیات حاصل‌شده باید استفاده کرد و از شکل‌گیری موسسات مالی غیرمجاز با همکاری نیروی انتظامی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار