عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره مهمترین نقش‌های تربیتی امام صادق (ع) گفت: انصاف در جامعه اسلامی باید حرف اول را بزند؛ مسوولان باید در هر جایگاهی که قرار دارند منصفانه با مردم برخورد کنند.

 تعجیل در کارهای شایسته از نقش‌های تربیتی امام صادق (ع) بود

به گزارش گلستان24؛ آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری شامگاه یک‌شنبه در جمع مردم شهرستان گرگان ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: انصاف داشتن یکی از برترین کارهایی است که از منظر امام صادق (ع) اگر توفیق انجام آن را در زندگی پیدا کنیم به سعادت خواهیم رسید.

وی برخورد منصفانه با مردم داشتن را یکی از مهمترین ویژگی‌های امام صادق (ع) برشمرد و تصریح کرد: در بازار جامعه اسلامی باید عدل و انصاف وجود داشته باشد، هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد باید برخورد منصفانه با مردم داشته باشد ادبیات «آنچه برای خودت می‌پسندی برای دیگران هم بپسند» باید در جامعه نهادینه شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دیگر ویژگی‌های شخصیتی امام صادق (ع) افزود: شریک کردن مردم در مال و یاد خدا بودن از دیگر ویژگی‌های آن امام همام بود وقتی خداوند به انسان قدرت و توانایی مالی عطا کرد لازم است که برادران دینی نسبت به این مال و ثروت شریک شوند.

حسینی بوشهری با تصریح این نکته که امام صادق (ع) نقش تربیتی و هدایتگری جامعه را بر عهده داشتند، بیان کرد: اگر فرهنگ انصاف، نوع‌دوستی، مساعدت نهادینه شود دیگر در جامعه فقیر نخواهیم داشت، مشکل این است که ثروتمندان روز به روز به ثروت خود اضافه می‌کنند و فقیران فقیرتر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مومن باید همواره به یاد خدا باشد، گفت: جوانان باید هوشیار باشند که گرفتار وسوسه شیطان نشوند، به خاطر خدا معروفات را رعایت کنند و از منکرات دوری گزینند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: معروفات زمانی در جامعه حاکم می‌شود که سه ویژگی را فراموش نکنیم نخست اینکه کارهای نیک را بزرگ جلوه ندهیم، کارهای خوب را در خفا انجام دهیم و در انجام کار نیک تعجیل داشته باشیم.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه کارهای خوب را نباید در بوق و کرنا فریاد زد، افزود: باید همواره از خدا بخواهیم که کارهای نیکی که انجام می‌دهیم قبول کند، اگر کار خوب را پوشاندید خدا آن را بر سر زبان‌ها خواهد انداخت اما اگر خودمان مبلغ کار خوبمان شویم اثر آن کار خوب کمتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) 4 هزار شاگرد را تربیت کرد، گفت: باید در مقابل ظلم هر آنچه در توان داریم انجام دهیم و سکوت نکنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه تربیت نخبگان اثرگذار فرهنگِ جامعه را متحول می‌کند، ابراز کرد: امام صادق (ع) روی افکار جامعه بسیار اثرگذار بودند.

حسینی بوشهری بر لزوم برجسته کردن فضیلت در جامعه تاکید کرد و گفت: فضیلت در جامعه باید آن چنان برجسته شود که دشمن نیز از آن فضیلت سخن بگوید.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار