پاسخ دکتر بیارجمندی به نامه علی مطهری

علی مطهری در نامه‌ای خطاب به فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اظهارات اخیر وی در پاسخ به پیشنهاد مذاکره ترامپ نکاتی را مطرح نموده است که دکتر حسن بیارجمندی بدان پاسخ داده است.

آقای مطهری خود شما از مصادیق بارز معضلات کشور هستید!/ مواضع فرماندهی سپاه در راستای مسولیت سازمانی براساس قانون اساسی است

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ در جوابیه دکتر حسن بیارجمندی به نامه نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی و نماینده تهران آمده است:

 

جناب آقای علی مطهری

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی

با سلام و تحیات الهی

احتراما با عنایت به دیباچه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران :«پیروی از اصول چنین قانونی که آزادی و کرامت ابناء بشر را سرلوحه اهداف خود دانسته و راه رشد و تکامل انسان را می‌گشاید بر عهده همگان است و لازم است که امت مسلمان با انتخاب مسئولین کاردان و مؤمن و نظارت مستمر بر کار آنان به طور فعالانه در ساختن جامعه اسلامی مشارکت جویند به امید اینکه در بنای جامعه نمونه اسلامی (اسوه)که بتواند الگو و شهیدی بر همگی مردم جهان باشد موفق گردد. (وکذالک جعلنا امه وسطاً لتکونوا شهداء علی الناس).» و به استناد اصل ۸ قانون اساسی و ماده ۸ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر شماره۱۸۳۵۷مورخه۱۳۹۴/۳/۱۹ و در مقام جواب به بعض نکات شاذ و شبهات مطروحه در ضمن نامه اخیر جنابعالی به فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره مذاکره مجدد با شیطان بزرگ آمریکا؛ موارد ذیل جهت اطلاع و آگاهی شما ارایه می گردد:

الف: جنابعالی بیان داشته اید:« از معضلات کشور ما دخالت نهادها و مقامات مختلف در کار یکدیگر است که ذکر مصادیق آن از حوصله این نامه خارج است.» بی شک یکی از مصادیق بارز این نکته در تمام این سالهای عهده داری مسولیت نایب رئیسی دوم مجلس شورای اسلامی، شخص خود جنابعالی است که بدون توجه به مسولیت و اختیارات قانونی خود به این معضل به زعم خودتان دامن می زنید.

البته همانطور که جنابعالی تاکید نموده اید:« اگر مجلس و ... هر یک کار خود را درست انجام دهند و وارد حوزه دیگر نشوند وضع کشور سامان بهتری می‌یابد.» اگر شما و دوستان تان در مجلس

 اولا هنگام تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی

 ثانیا نظارت بر رعایت بندهای نه‌گانه‌ی قانون مجلس راجع به برجام و ملاحظات ده‌گانه‌ی ذیل مصوّبه‌ی شورای عالی امنیّت ملّی(موضوع بند ۳ نامه ۱۳۹۴/۰۷/۲۹ رهبر انقلاب اسلامی به رئیس‌جمهور درباره الزامات اجرای برجام)

ثالثا رصد پیشرفت کارها و انجام تعهّدات طرف مقابل و تحقق آنچه در نامه یاد شده به رییس جمهور بدان تصریح شده است، به درستی این مسولیت خطیر را انجام می داید؛ اکنون دولت و ملت با این معضلات و مشکلات مواجه نبود.

همچنانکه در این مقطع حساس و سرنوشت ساز برای کشور مجلس به وظایف و مسولیت های قانونی خود در ارتباط با اقتصاد و معیشت مردم و نیز نظارت برعملکرد وزارتخانه های ذیربط و..به درستی عمل نمی کند و سال آینده مردم پاسخ این بی تفاوتی ها و  ناکارآمدی را پای صندوق های آرا خواهند داد.

ب: جنابعالی بیان داشته اید که : «این که مذاکره با آمریکا همیشه مذموم و نکوهیده است نیاز به دلایل متقن دارد؛ همچنان که از سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار علیهم‌السلام چنین چیزی برنمی‌آید، بلکه خلاف آن مستفاد است.» شما در خصوص مذاکره مطلق با یک کشور کافر حربی که اقداماتش علیه اسلام و مسلمین در اقصی نقاط جهان و از جمله نظام جمهوری اسلامی و مردم مسلمان آن بر کسی پوشیده نیست- و نیز حامی اصلی صهیونیسم جهانی است و تعمیم ناروا به سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار علیهم‌السلام اقدام به پایه گذاری یک اصل بدعت آمیز و نامشروع نموده اید که حتی با بعض اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی در تعارض است.ضمن اینکه سیره نظری و عملی امامین انقلاب اسلامی بعنوان مرجع اصلی فقهی در اداره امور کلان کشور نیز این اظهارات شاذ شما را بعنوان یک اصل تایید نمی کند. (۱)مقام معظم رهبری مدظله العالی در این ارتباط می فرمایند:« مذاکره با آمریکا نه‌تنها فایده ندارد، بلکه ضرر هم دارد و این موضوع، با استدلال به مسئولان سطوح بالای کشور گفته شده و آنان نیز پاسخی در رد آن نداشتند. »

ج: اظهارات شما و بعض همکاران تجدیدنظر طلب تان در مجلس در این مقطع حساس مصداق این کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی است که :« اگر ما امروز راه را برای مذاکره با آمریکایی‌ها و وسوسه‌های آنها در بخش‌های مختلف، باز کنیم، نه فقط زمینه‌ساز نفوذ آشکار و پنهان آنها شده‌ایم بلکه پیشرفت مورد نظر کشور هیچ‌گاه محقق نخواهد شد و عقب‌ماندگی قطعی خواهد بود. ».

د: جنابعالی در اصلی ترین فراز این نامه بیان داشته اید: « جناب‌ عالی و سایر برادران مجاهد و خوب ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در موضوعی مانند مذاکره یا عدم مذاکره با آمریکا باید تابع تصمیم مقامات عالی نظام باشید نه این که راساً به عنوان فرمانده کل سپاه اظهار نظر نمایید. علاوه بر این که اعلام چنین نظراتی به نمایندگی از ملت باید توسط نماینده و منتخب ملت یعنی رئیس‌جمهور انجام شود نه هر مقامی.»

اولا براساس اصل‌  ۱۵۰قانون اساسی: « سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ که‌ در نخستین‌ روزهای پیروزی‌ این‌ انقلاب‌ تشکیل‌ شد، برای‌ ادامه‌ نقش‌ خود در نگهبانی‌ از انقلاب‌ و دستاوردهای‌ آن‌ پابرجا می‌ ماند.» و بی شک یکی از مهمترین و اصلی ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی کوتاه کردن دست استکبار جهانی و مصداق اتم آن شیطان بزرگ آمریکاست.همچنانکه به تصریح قانون اساسی جمهوری اسلامی طلیعه نهضت امام خمینی(ره) با چنین دستاوردی گره خورده است :« اعتراض در هم کوبنده امام خمینی به توطئه آمریکایی «انقلاب سفید» که گامی در جهت تثبیت پایه‌های حکومت استبداد و تحکیم وابستگی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران به امپریالیزم جهانی بود عامل حرکت یکپارچه ملت گشت و متعاقب آن انقلاب عظیم و خونبار امت اسلامی در خردادماه 42 که در حقیقت نقطه آغاز شکوفایی این قیام شکوهمند وکسترده بود مرکزیت امام را به عنوان رهبری اسلامی تثبیت و مستحکم نمود و علیرغم تبعید ایشان از ایران در پی اعتراض به قانون ننگین کاپیتولاسیون (مصونیت مستشاران آمریکایی) پیوند مستحکم امت با امام همچنان استمرار یافت و ملت مسلمان و به ویژه روشنفکران متعهد و روحانیت مبارز راه خود را در میان تبعید و زندان، شکنجه و اعدام ادامه دادند.»(دیباچه قانون اساسی- طلیعه نهضت)

همچنین حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) پس از واقعه‌ی تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان مسلمان، این حرکت را «انقلاب دوم» نامیدند.امام خامنه ای در این ارتباط می فرمایند: «اینکه شنیدید امام این حرکت را انقلاب دوم نامیدند، بی‌معنا نیست.» و «امام یک جوان نبود که شما بگویید «احساساتی شد و حرفی زد.» امام، آن پیر حکمت و مردِ حکیمِ دنیادیده‌ی مجرّب، با دید نافذ خود، آن‌طور از حرکت دانشجویان در آن روز تجلیل کرد. پس امام، به حقیقتی پی برده بود که این را گفت.» و اگر جنابعالی  در مورد چرا حضرت امام (رحمه‌الله) این‌قدر قاطعانه از این حرکت حمایت کرده و آن را انقلاب دوم نامیدند؟ باید به اطلاعات تاریخی و معرفتی و بصیرتی خودتان بیفزایید(۲)

بنابراین مواضع فرماندهی محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای مسولیت ایشان براساس قانون اساسی و در راستای نگهبانی و پاسداری از این دستاورد عظیم است و هیچ منافاتی با مسولیت دیگر مقامات مسول ندارد؛ همچنانکه مقام معظم رهبری بارها براین موضوع تاکید نموده اند.

ثانیا قطعا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دولت جمهوری اسلامی در باب این موضوع تابع نظر مقام معظم رهبری می باشند و مواضع معظم له در خصوص عدم مذاکره با اروپا و آمریکا درباب مسایل منطقه ای موشکی و داخلی هم در جریان مذاکرات هسته ای کاملا صریح و شفاف اعلام شده است:« این مذاکراتی که دارد انجام میگیرد ــ که بخشی از آن هم مذاکره‌ی با طرفهای آمریکایی است ــ فقط در موضوع هسته‌ای است؛ فقط. ما در هیچ موضوع دیگری فعلاً با آمریکا مذاکره نداریم؛ هیچ؛ این را همه بدانند؛ نه در مسائل منطقه، نه در مسائل گوناگون داخلی، نه در مسائل بین‌المللی؛ امروز فقط موضوع مورد بحث و مورد مذاکره، مسائل هسته‌ای است.حالا، این تجربه‌ای خواهد شد؛ اگر طرف مقابل از کج‌تابی‌های معمولی خودش دست برداشت، این یک تجربه‌ای برای ما میشود که خیلی خب، پس میشود در یک موضوع دیگر هم با اینها مذاکره کرد؛ امّا اگر دیدیم نه، این کج‌تابی‌هایی که همیشه از اینها دیده‌ایم باز هم وجود دارد و کج‌راهه دارند میروند، خب طبعاً تجربه‌ی گذشته‌ی ما تقویت خواهد شد. ۱۳۹۴/۰۱/۲۰»

 و پس از آن :« اینکه ما مدام میگوییم مذاکره نمیکنیم، [ولی‌] بعضی‌ها میگویند آقا مذاکره که اشکالی ندارد، اشکال مذاکره این است: شما را از راه صحیح خودت منحرف میکند، امتیاز را از شما میگیرد -وقتی مذاکره کردید یعنی یک امتیازی بدهید، یک امتیاز بگیرید دیگر؛ معنای مذاکره این است دیگر؛ مذاکره، نشستن و گعده کردن و حرف زدن و گفت و شنود و خنده و شوخی که نیست، مذاکره یعنی یک چیزی بده، یک چیزی بگیر- و آنچه را باید بدهی از شما میگیرد، [امّا] آنچه را باید بدهد، به شما نمیدهد؛ زورگویی میکند؛ خب مستکبر یعنی همین، استکبار جهانی یعنی همین، یعنی زورگویی‌کردن، خودش را برتر دانستن، پایبند به حرف خود نبودن، خود را متعهّد ندانستن؛ این معنای استکبار است، وعده‌هایش را تخلّف میکند. خب امام بزرگوار ما فرمود: آمریکا شیطان بزرگ است؛ واقعاً این تعبیر، تعبیر فوق‌العاده‌ای است. خدای متعال از قول شیطان نقل میکند که شیطان در قیامت به کسانی که از او متابعت کرده‌اند میگوید: اِنَّ اللهَ وَعَدَکُم وَعدَ الحَقِّ وَ وَعَدتُکُم فَاَخلَفتُکُم؛شیطان به پیروان خودش میگوید خدا وعده‌ی روراست درست به شما داده بود، شماها از وعده‌ی خدا پیروی نکردید، پابند نماندید؛ من وعده‌ی دروغی به شما دادم، شما دنبال من راه افتادید! من تخلّف وعده کردم، من وعده دادم به شما و تخلّف کردم؛ شیطان پیروان خودش را این‌جور در قیامت ملامت میکند. بعد هم خدای متعال میفرماید از قول شیطان که به آنها میگوید که «فَلا تَلومونی وَلوموا اَنفُسَکُم»،(۱)من را ملامت نکنید، خودتان را ملامت کنید. این عیناً امروز منطبق است با آمریکا. حالا شیطان در قیامت این حرف را میزند، آمریکایی‌ها امروز در دنیا این حرف را میزنند؛ وعده میدهند، عمل نمیکنند، تخلّف میکنند. امتیاز نقد را میگیرند، امتیاز نسیه را نمیدهند؛ وضع آمریکا این است. خب، پس به دیگران نباید اعتماد کرد. » که بیان همه آن در این وجیزه نمی گنجد.

ه: شما با تحریف آشکار بیانات امام خمینی(ره) ادعا نموده اید که :« امام خمینی(ره) بارها نظامیان را از ورود به سیاست نهی کردند چون موجب اختلاف میان آنها می‌شود و از کار اصلی خود بازمی‌مانند.» در حالی که آنچه امام تاکیدا نهی نموده اند عبارت است از :« من عرض می کنم به همه این قوا و به فرماندهان این قوا که این افراد در هیچ یک از احزاب سیاسی، در هیچ یک از گروه ها وارد نشوند... اصل وارد شدن در حزب برای ارتش، برای سپاه پاسداران برای قوای نظامی و انتظامی وارد شدنش جایز نیست، به فساد می کشد اینها را و من عرض می کنم... (صحیفه امام، جلد ۱۶، ص ۱۱۰ و ۱۱۱ )

آقای مطهری!

حتی شما جمله پایانی منتسب به امام (ره) را تحریف معنوی و مادی نمودید که:«این جمله امام(ره) معروف است که در پاسخ به اظهار نظر یکی از فرماندهان سپاه درباره مسئله‌ای که در مجلس مطرح بود، فرمودند: به سپاه چه مربوط که در مجلس چه می‌گذرد؟» در حالی که امام(ره) در راستای اصل عدم تجویز وارد شدن در احزاب و گروه ها می فرمایند:« برای سپاهی ها جایز نیست که وارد بشوند به دسته بندی و آن طرفدار آن یکی، آن یکی طرفدار آن یکی، به شما چه ربط دارد که در مجلس چه می گذرد؟» (صحفیه امام، جلد ۱۹، ص ۱۲)

موضوعی که مورد تاکید مقام معظم رهبری از ابتدای زعامت تا کنون بوده است:« امام فرمودند: نیروهای مسلح، نباید در گروههای سیاسی‌ باشند. واقعاً نباید هم در باندها و حزبها و تشکیلات و خط و خطبازی باشند. این‌ها برای کمیته و سپاه‌، فعل حرام است. امام (ره) نیروهای مسلح را از گروه‌گرایی و ورود به خطبازی‌های معمولی، نهی فرمودند. این کارها، منهی و ممنوع است.۱۳۶۹/۱۱/۲۹» اما آیا مساله مذاکره یا عدم مذاکره با آمریکا یک مساله حزبی و گروهی است یا همچنانکه بیان شد پیگیری و انجام یک مسولیت قانونی و نیز تقویت سیاست اعلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی که قوا ملزم به تبعیت از آن هستند؟

اولا معظم له در همین دیدار اخیر سفیران، کارداران و مسئولان وزارت امور خارجه نفرمودند:« بنده از قدیم این نکته را خاطرنشان می کردم که روی حرف و حتی امضای امریکایی‌ها نمی توان حساب کرد، بنابراین مذاکره با امریکا هیچ فایده ای ندارد. »

ثانیا رهبر معظم انقلای اسلامی در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى مورخه ۱۳۹۴/۰۶/۲۵می فرمایند : «ما در مجموعه‌ی تنظیمات کشوری جایی را نداریم جز سپاه که برای پاسداری از عزیزترین حادثه‌ی تاریخی این کشور و حادثه‌ی جاری این کشور -که حالا شرح خواهم داد- یک وظیفه‌ی سازمانی برای خودش تعریف کرده باشد...وقتی شما میگویید من پاسدار انقلابم، یکی از معانی پاسداری و یکی از ابعاد مفهومی پاسداری، این است که انقلاب مورد تهدید است؛ بله، اگر تهدید نباشد، پاسداری لازم نیست. آنجایی انسان پاسداری میکند که تهدید وجود دارد؛ پس شما هم وجود انقلاب را دارید با اسم خودتان تأیید میکنید، هم تهدیدهایی را که متوجّه انقلاب است دارید تبیین میکنید و از وجودشان خبر میدهید. خب اگر پاسدار انقلابیم باید این تهدیدها را بشناسیم. یکی از کارهای اساسی سپاه، رصد مسائل بین‌المللی فقط برای شناخت تهدیدها است. رصد کردن مسائل بین‌المللی و حوادث بین‌المللی و خبرهای بین‌المللی موجب میشود که ما بدانیم تهدیدها چیست...

یک بُعد دیگر از پاسداشت انقلاب و پاسداری انقلاب، شناخت دشمن است؛ دشمن را بشناسیم. البتّه شماها دشمن را می‌شناسید؛ دشمن استکبار جهانی است که مظهر کاملش هم، آمریکا است و عواملش هم رژیم‌های مرتجع و آدمهای خودفروخته و آدمهای ضعیف‌النّفس و مانند اینها هستند؛ دشمن برای شما شناخته‌شده است؛ بایستی از این شناخت استفاده کرد. نقاط ضعف دشمن را -نقاط ضعف معرفتی و عملی دشمن را- باید شناسایی کرد و اینها را به رخ انسانهایی که احتیاج دارند این مطلب به رخ آنها کشیده بشود، کشاند.یکی از خصوصیّات پاسداری از انقلاب این است که چشم را باز کنیم، اینها را ببینیم، دشمن را بشناسیم؛ هم انقلاب را بشناسیم، هم دشمن را بشناسیم؛ حالا این هم مربوط به پاسداری. »

آقای مطهری!

همچناکه رهبری در دیدار اخیر نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی مورخه ۳۰ /خرداد/ ۱۳۹۷ تاکید نمودند :« مجلس بایستی عصاره‌ی فضایل ملّت باشد. فضایل این ملّت هم خیلی زیاد است. مجلس نباید نماد تردید باشد، نماد خودکم‌بینی باشد؛ نباید نماد یأس و نومیدی یا نماد عدم اعتنا و عدم مبالات به مسائل کشور باشد. نباید مجلس نشان بدهد که نگاهش به ظرفیّتها و توانایی‌های ملّی، نگاه مأیوسانه است؛ این فضایل ملّت که باید اینجا عصاره‌ی آنها جمع بشود، این چیزها است.» لازم است فکری برای تحقق این مهم در مجلس کنید تا امور مردم هم سامان یابد.

و العاقبة للمتّقین

حسن بیارجمندی

 

پی نوشت:

(۱)در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد. همان‌طور که بارها تکرار کردیم، ما با آمریکا در مورد مسائل گوناگون جهانی و منطقه‌ای مذاکره‌ای نداریم؛ در مورد مسائل دوجانبه مذاکره‌ای نداریم؛ گاهی در موارد استثنائی مثل این مورد هسته‌ای، بر اساس مصلحت، مذاکره کرده‌ایم؛ این مورد هم فقط نبوده است، قبل از این هم مواردی بوده است که من در سخنرانی‌های عمومی قبلی به آنها اشاره کرده‌ام. سیاستهای آمریکا در منطقه با سیاستهای جمهوری اسلامی ۱۸۰ درجه اختلاف دارد.

(۲) انقلاب دوم http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=38129

(۳)بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى۱۳۹۴/۰۶/۲۵

 

ارسال نظر

آخرین اخبار