بخشدار مرکزی گنبدکاووس با اشاره به اینکه نمایش خدمات انقلاب اسلامی به مردم در قالب دولت‌های مختلف مهم‌ترین وظیفه ماست، گفت: 40 برنامه ابتکاری با همین هدف در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در بخش مرکزی گنبدکاووس اجرا می‌شود.

اجرای 40 برنامه ابتکاری در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در بخش مرکزی گنبدکاووس

به گزارش گلستان 24 ؛ بر خلاف همه تلاش‌های دشمنان انقلاب و نظام اسلامی در طی سال‌های اخیر و اوج این تلاش‌ها در سالهای منتهی به سال 1397 و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هدف ممانعت از رسیدن انقلاب به بلوغ نهایی و گذر از 40 سالگی این کشور و میهن اسلامی با انقلابی شکوهمند همچنان مسیر پرافتخار خود را برای بندگی خدا و برپایی حکومتی منطبق بر دستورات الهی در اوج آزادگی و آزادی‌خواهی طی می‌کند و در تلاش است با گذر از همه سختی‌ها و دشمنی‌ها در کنار معنویت برآمده از انقلابی الهی در حوزه مادی نیز همچون 40 سال گذشته به هر طریقی شده است مشکلات را پشت سر بگذارد.

در سال جاری همه نیروهای مردمی اعم از بدنه مردم عادی، نخبگان و فرهیختگان و حتی مسوولان و مدیران دست به دست هم داده‌اند تا ضمن اثبات کارآمدی نظام اسلامی عزم خود را برای رساندن این انقلاب الهی به سرمنزل مقصود که همان حکومت موعود است جزم کنند.

فارس: به نظر شما مهم‌ترین وظیفه مدیران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چیست؟

باقری: بدون شک در سال جاری که سال پختگی و گذر از مرز جاودانگی انقلاب اسلامی است بکی از مهم‌ترین اقدامات لازم از سوی مسوولان و مدیران توجه به نقشه‌های شوم دشمن مبنی بر ناکارآمد جلوه دادن انقلاب و نظام اسلامی برای رفع مشکلات مردم و ساختن زندگانی سعادتمند برای آنهاست که قطعا راه آن نمایش دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه نظر و به ویژه عمل و نمایش خدمات انقلاب در قالب دولت‌های مختلف به مردم به ویژه در مناطق محروم است.

فارس: به طور کلی برنامه بخش مرکزی به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی چیست؟

باقری: بخش مرکزی گنبدکاووس با دقت در این موضوع که برنامه‌های مربوط به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب نباید منحصر به بهمن ماه و ایام منتهی به سالگرد پیروزی انقلاب باشد، برنامه‌ریزی‌ها خود را ماه‌هاست طراحی کرده و بخشی از آنها را نیز به همین نام به اجرا در آورده است که کاملا قابلیت راستی آزمایی نیز دارد.

به طور کلی بالغ بر 300 برنامه روستایی با محوریت دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی بخش در سطح روستاهای بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است که 40 برنامه آن به صورت برنامه شاخص و ابتکاری در حال اجراست.

فارس: آیا برنامه میز خدمت در بخش مرکزی همگام با شهرستان اجرا می‌شود؟

باقری: بله، قطعا این برنامه با کمیت و کیفیت بسیار خوب در حال اجرا در سطح بخش مرکزی گنبدکاووس است که تا کنون از چهار برنامه پیش بینی شده میز خدمت، دو برنامه آن را در دهستان‌های باغلی مرامه در 28 آذرماه و دهستان سلطانعلی در 13 آذرماه با محوریت بخشداری و شورای اسلامی بخش اجرا کردیم.

دو برنامه میز خدمت دیگر نیز تا آغاز دهه فجر در دو دهستان «فجر» و «آق آباد» بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس برگزار می‌شود که در این برنامه‌ها مردم به صورت مستقیم با مسوولان و مدیران بخش و تعداد بسیاری از روسا و مدیران ادارات شهرستانی دیدار کرده و مشکلات خود را با آنها در میان می‌گذارند و پرسنل بخشداری و اعضای شورای بخش نیز تا حصول نتیجه پیگیر مشکلات مردم خواهند بود.

فارس: توجه به موضوع ایثار و شهادت در برنامه‌های بخش مرکزی چگونه صورت گرفته است؟

باقری: بدون شک همه ما می‌دانیم که تمام آنچه از امنیت، استقلال، آزادی و عزت در اختیار داریم مرهون و مدیون رشادت‌هایی است که با بذل جان و مال خود از میهن اسلامی و کیان ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند.

ما در بخش مرکزی ضمن اجرای برنامه‌های روتین و همیشگی خود از جمله برگزاری یادواره‌های شهدای روستا محور و دهستان محور در طول سال در برنامه‌های ویژه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در برنامه‌هایی تلاش کردیم تا با خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان عزیزی دیدار کردیم که در روستاهای دورافتاده و صعب‌العبور سکنی گزیده و کمتر مورد توجه مسوولان قرار گرفتند و تلاش کردیم تا مشکلات این خانواده‌ها که اغلب در محرومیت و مظلومیت به سر می‌برند را مرتفع کنیم.

فارس: چند نمونه از برنامه‌های ابتکاری خود را پیرامون چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بیان کنید.

باقری: در این بخش با همکاری چند تن از همکاران و برخی از نخبگان روستایی بخش مرکزی گنبدکاووس برنامه‌هایی را تدارک دیده‌ایم که به عنوان نمونه می‌توان به ارسال 40 بالون فانوسی در آسمان هر کدام از 15 روستای اقماری شهرستان که واقع در بخش مرکزی هستند اشاره کرد که می‌تواند در یک ساعت از شب‌نمای بسیار زیبایی را به آسمان دور تا دور شهر گنبدکاووس بدهد.

برنامه دیگر ابتکاری ما که همین ماه و در چهار روستای «آق‌آباد»، «تقی‌آباد»، «گدم‌آباد» و «باغلی مرامه» برگزار خواهد شد رژه ماشین‌آلات دهیاری‌های بخش مرکزی است که همه آنها در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای توسعه روستاهای این بخش اختصاص یافته و به برکت انقلاب در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفته است.

فارس: آیا در حوزه ورزشی نیز برنامه‌ای در نظر گرفته‌اید؟

باقری: در بخش ورزشی نیز علاوه بر مسابقات و برنامه‌های روستا محور بسیاری که توسط دهیاری‌ها به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار می‌شود، مسابقات والیبال میان دهستان‌های بخش مرکزی را به میزبانی روستای آق‌آباد و مسابقات طناب‌کشی بین دهیاران را نیز به میزبانی روستای پشمک برگزار خواهیم کرد.

علاوه بر این برنامه‌ها سه مسابقه و همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی در چهار روستای «قلندرآباد بالا»، «چای قوشان‌بزرگ»، «ایگدر سفلی» و «بی‌بی‌شیروان» برگزار خواهد شد تا ضمن افزایش تندرستی و سلامتی موجب ایجاد نشاط و تجرک در میان تمام اعضای خانواده‌ها در روستاها شود.

فارس: اگر حرف ناگفته‌ای دارید، بفرمائید.

باقری: از خبرگزاری فارس استان گلستان به دلیل توجه به منطقه محروم در گنبدکاووس و روستاهای بخش مرکزی که کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بودند صمیمانه تشکر می‌کنم و امیدوارم رسانه‌ها برای تهیه گزارش از خدمات انقلاب به مردم در این مناطق بیشتر وارد این روستاها شوند.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار