مدیر کل دامپزشکی استان گلستان با اشاره به آغاز طرح واکسیناسیون دام سنگین علیه بیماری لمپی اسکین گفت: ۱۰۰ هزار رأس دام علیه این بیماری به صورت رایگان واکسینه می شوند.

۱۰۰ هزار رأس دام در گلستان علیه لمپی اسکین واکسینه می شوند

به گزارش گلستان 24 ؛غلامرضا محرابی، ظهر دوشنبه، در خصوص طرح رایگان واکسیناسیون دامی لمپی اسکین در استان اظهار کرد: هدف از طرح واکسیناسیون رایگان علیه بیماری لمپی اسکی، ایمن سازی جمعیت دام های سنگین در برابر این بیماری است.

وی با بیان این که این طرح از ۲۵ دی ماه در استان شروع شده، افزود: پیش بینی می شود در این طرح بیش از ۱۰۰ هزار راس دام سنگین به صورت رایگان علیه این بیماری در استان واکسینه شود. 

محرابی با اشاره به این که لمپی اسکین یک بیماری ویروسی با ابتلا بالا است، ادامه داد: از جمله عوارض این بیماری در دام های سنگین کاهش تولید شیر، سقط، ناباروری، کاهش کیفیت پوست و آسیب پوستی است و این بیماری از طریق گزش حشرات منتقل می شود.

وی با بیان این که این بیماری از دام به انسان قابل انتقال نیست و تهدیدی برای انسان به شمار نمی آید، تصریح کرد: به دلیل میزان واگیری بالا، تلفات، و هزینه های درمان این بیماری خسارات اقتصادی سنگینی به دامدار وارد می شود.

طبق گفته محرابی این اقدامات پیشگیرانه اداره کل دامپزشکی استان در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به صنعت دامداری استان است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است دامداران برای پیشگیری و کنترل بهتر بیماری، نسبت به رعایت دقیق اصول بهداشتی و امنیت زیستی در واحد خود توجه کرده و همچنین همکاری را لازم را با اکیپ های دامپزشکی داشته باشند.


انتهای پیام /

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار