فرماندار گنبدکاووس با اشاره به اجرای موفق «طرح شهید شوشتری» در سه محله هدف در سال جاری، گفت: در سال آینده دو محله دیگر به این طرح اضافه خواهد شد.

الحاق 2 محله جدید به «طرح شهید شوشتری» در گنبدکاووس

به گزارش گلستان 24 ؛ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یکی از عالی‌ترین ساختارهای اداری برای مبارزه هدفمند، عالمانه و کارشناسی شده با مواد مخدر با نگاهی قانونمند و در چارچوب سیاست‌های کشور است که میزان موفقیت و رسیدن به اهداف آن در سطوح مختلف ارتباط مستقیمی با تدابیر، همت و انگیزه خالصانه مسؤولان و اعضای این شورا دارد و به هر میزانی که دلسوزی، تعهد و نگاه فرا اداری و انسانی بر این مجموعه حاکم شده توانسته نقش موثرتری را در موفقیت شورا برای رسیدن به اهدافش ایفا کند.

شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس نیز که در سال‌های اخیر با تلاش‌های مجموعه مدیران و مسؤولان شهرستانی به ویژه همت و نگاه متعهدانه فرماندار، معاون سیاسی و اجتماعی وی، فرماندهی و مدیریت فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه، مسوول دبیرخانه شورا و سایر مدیران توانسته همواره با کسب رتبه برتر استانی به موفقیت‌های میدانی نیز دست پیدا کند.

امروز یازدهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس نیز با حضور تمامی اعضا و ریاست فرماندار این شهرستان با محوریت بررسی و پیگیری موضوعات مربوط به طرح شهید شوشتری برگزار شد.

* 3 محله در انتظار انتخاب نهایی قرار گرفتن در طرح شهید شوشتری

فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این جلسه با اشاره به اینکه فعالیت ادارات و نهادها در حوزه اجرای «طرح شهید شوشتری» در گنبدکاووس نسبت به ابتدای سال سرعت و شتاب خوبی پیدا کرده است، اظهار کرد: انتظار ما استمرار این تحرک و پویایی در این حوزه و تداوم خدمت‌رسانی به مناطق هدف اجرای این طرح است.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر نیازمند همکاری و تعامل پیوسته مردم و مسؤولان به ویژه در ادارات و نهادهای خدمت‌رسان است، افزود: همراهی مردم با دستگاه‌های اجرای باعث می‌شود بخش عمده‌ای از مسیر به راحتی و بدون هزینه طی شود.

وی با تاکید بر اینکه گنبدکاووس مهد مجموعه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد به ویژه در حوزه اجتماعی است، خاطرنشان کرد: واگذاری اجرای برخی از برنامه‌ها به این‌گونه سازمان‌های مردم‌نهاد همچون برنامه‌های شاد و مهیج هفته مبارزه با مواد مخدر سال جاری می‌تواند یکی از اقدامات مثبت در حوزه اجتماعی کردن این مبارزه باشد.

فرماندار گنبدکاووس با اشاره به اینکه باید در روزهای آینده دو محله جدید را برای اجرای «طرح شهید شوشتری» در شهرستان به استانداری و ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان معرفی کنیم، ادامه داد: در حال حاضر و با نظر کارشناسان محلات «چای‌بوئی»، «گدم‌آباد» و «سیدآباد» به عنوان گزینه‌های اصلی مدنظر هستند که باید از میان آنها دو محله به عنوان طرح هدف معرفی شود.

کریمی با تقدیر از فعالیت‌های بخشداری مرکزی در راستای اجرای «طرح شهید شوشتری» در ماه‌های اخیر، تصریح کرد: به واقع بعد از حضور بخشدار جدید مرکزی گنبدکاووس اقدامات بسیار خوب و کارشناسی را در این راستا شاهد هستیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه موضوع احداث خانه عالم در مناطق «طرح شهید شوشتری» ظرف یک هفته تعیین تکلیف شود، اضافه کرد: همکاران عزیز ما در ناحیه مقاومت بسیج، اداره تبلیغات اسلامی، بخشداری و اداره اوقاف و امور خیریه نتیجه نهایی این موضوع را ظرف یک هفته اعلام و مراحل کار را آغاز کنند.

* بخشداری زمین خانه عالم را به اداره تبلیغات اسلامی اهدا کند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه خانه عالم یک مکان موقوفه نیست، تاکید کرد: واگذاری زمین از سوی بخشداری به اداره اوقاف و امور خیریه برای ساخت خانه عالم در مناطق آسیب‌پذیر اشتباه است و باید طبق قانون این زمین‌ها به اداره تبلیغات اسلامی واگذار شود.

حجت‌الاسلام علی فتحی با بیان اینکه براساس پروتکل‌های ابلاغی بخشداری باید زمین مورد نظر را به اداره تبلیغات اسلامی اهدا کند، گفت: بعد از آن براساس تفاهم‌نامه سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خانه عالم توسط این عزیزان ساخته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اداره تبلیغات اسلامی در راستای اجرای وظایف خود در «طرح شهید شوشتری» با همکاری پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی خود فعالیت‌های بسیاری را در مناطق آسیب‌پذیر شهرستان اجرایی کرده است، خاطرنشان کرد: همکاری ادارات و نهادها با این پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی انتظار ما از مسؤولان است که البته تا به امروز نیز به خوبی اجرایی شده است.

گفتنی است در این جلسه گزارش تصویری اقدامات شهرداری و بخشداری مرکزی شهرستان گنبدکاووس در راستای اجرای «طرح شهید شوشتری» به نمایش درآمد و اعضا پیرامون الزامات اجرای برنامه‌های این طرح با یکدیگر به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار