معاون قرآن و عطرت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هدف برگزاری جشنواره آیات تولید مفاهیم عالی قرآنی است.

هدف برگزاری جشنواره آیات تولید مفاهیم عالی قرآنی است

به گزارش گلستان 24 ؛ عبدالهادی فقهی زاده شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه جشنواره فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات اظهار کرد: جشنواره آیات در سراسر کشور با 16 موضوع برگزار می شود که خوشنویسی، عکاسی، نقاشی خط، فیلم نامه نویسی و نمایشنامه نویسی جزئی از این موضوعات است.

وی افزود: انگیزه ما از برگزاری این جشنواره این است که در این فضایی که میلیون ها نفر در اقصی نقاط جهان به انحراف نسل نوی ما می اندیشند مفاهیم عالی و قرآنی در قالب آنچه دیدنی است تولید کنیم.

فقهی زاده ادامه داد: قرآن کریم بدون شک هنرمندانه ترین کتابی است که از آسمان به زمین فرود آمده و با بشر سخن گفته است.

وی اظهار کرد: در مکتب اهل بیت، هنرمندی قرآن محدود به عبارت پردازی و چینش کلمات و آیات نیست، همه علمای مسلمان تاکید ویژه دارند بر جنبه های هنری و فوق العاده قرآن که از آن به عنوان وجه بیانی قرآن یاد می شود.

فقهی زاده گفت: در روزگاری که نه از نمایشنامه خبری بود و نه از فیلم نامه اثری بود، خداوند متعال بر مرکب زبان بشری عالی ترین مفاهیم را قرار داد.

وی تصریح کرد: برخی ها معتقدند جوانان ما دین گریز شده اند اما من معتقدم اگر آنچه به عنوان دین عرضه می کنیم اصالت نداشته باشد و با واقعیت، عطرت طاهره نداشته باشند گریزان می شوند.

معاون قرآن و عطرت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما مبلغ دین هستیم و باید تلاش کنیم دین را خوب بشناسیم و خوب عرضه کنیم.

وی افزود: خداوند متعال با بهره گیری از دو اسلوب تشویق و تنبیه آموزه‌های خود را بی‌ادعا، خشونت و بدون تکیه بر آموزه‌های خرافی عرضه کرده است.

فقهی زاده ادامه داد: یکی از مهمترین شئون اهل بیت این است که این بزرگواران پر افتخارترین مفسران کلام الله بودند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

آخرین اخبار