با تلاش راهداران گلستان راه دسترسی آخرین روستاهای مسدود شده بر اثر بارش سنگین برف هفته گذشته بازگشایی و آمد و شد در این جاده های کوهستانی برقرار شد.

 راه دسترسی همه روستاهای گرفتار در برف گلستان باز شد

به گزارش گلستان 24 ؛ سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در پی بارش سنگین برف در استان به ویژه مناطق کوهستانی، راهداران از پنجشنبه گذشته تاکنون در این جاده های کوهستانی عملیات پاشیدن شن و نمک را برای امکان تردد خودروها به ویژه در جاده های پرتردد انجام دادند.

غلامرضا بیکی اظهار داشت: در این مدت حدود 2 هزار تن شن و نمک در جاده های کوهستانی به ویژه توسکستان(گرگان - شاهرود)، خوش ییلاق (آزادشهر - شاهرود)، جنگل گلستان (مینودشت - بجنورد) و دراز نو در شهرستان کردکوی استفاده شد.

وی گفت: عملیات بازگشایی محورهای ارتباطی کوهستانی روستایی مراوه تپه در شرق استان به ویژه جاده گلیداغ مراوه تپه به اسلام آباد مانه و سملقان در خراسان شمالی با اعزام سه گروه راهداری از شهرستان های مراوه تپه، کلاله و گنبدکاووس و پس از سه روز فعالیت به پایان رسید.

به گفته وی در جاده کوهستانی مراوه تپه به ویژه گلیداغ تا اسلام آباد به طول حدود سه کیلومتر به دلیل ایجاد بوران، ارتفاع برف به سه متر رسیده بود که در عملیات بازگشایی این مسیر از 3 دستگاه گریدر، یک دستگاه بلدوزر و یک دستگاه لودر استفاده شد.

بیکی همچنین به استفاده از 2 گروه راهداری برای بازگشایی جاده کوهستانی کندسکوه و سیجان در شهرستان گالیکش اشاره کرد و افزود: در این عملیات که عصر دیروز انجام شد گروه های راهداری توانستند راه ارتباطی این روستاها را باز کنند.

وی گفت: اکنون آمد و شد خودروها در تمامی راه های ارتباطی کوهستانی استان برقرار است.

طبق گزارش هواشناسی گلستان، بیشترین بارش برف اخیر در ارتفاعات دراز نو کردکوی با 89 سانتی متر ثبت شده است.

استان گلستان افزون بر 5 هزار کیلومتر راه ارتباطی دارد که 696 کیلومتر آن دارای 55 گردنه برفگیر است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان برای زمستان امسال 24 گروه راهداری را در راه های استان مستقر و 20 هزار تن نمک و ماسه در 13 راهدارخانه ذخیره کرده است.

استان گلستان از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی از غرب با مازندران و از شمال با ترکمنستان همسایه است.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار