رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان گفت: پوشش تحصیلی بعد از انقلاب به بیش از ۹۷ درصد رسیده است.

پوشش تحصیلی بعد از انقلاب به بیش از ۹۷ درصد رسیده است

به گزارش گلستان 24 ؛ صبح شنبه بهجت تربتی نژاد در برنامه زنگ انقلاب اظهار کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی را برای جامعه در عرصه های مختلف به ارمغان آورده است.

وی افزود: یکی از این دستاوردها حضور بانوان در عرصه های مختلف تحصیلی است؛ انقلاب بانوان را به صحنه آورد و از ظرفیت آن ها به خوبی استفاده کرد.

تربتی نژاد گفت: پوشش تحصیلی در سال ۵۷ حدود ۵۰ درصد بود که اکنون به بیش از ۹۷ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی ما را دختران تشکیل می دهند و حدود ۵۱ درصد قبول شدگان دانشگاهی هم دختران و بانوان هستند.

تربتی نژاد تصریح کرد: پوشش تحصیلی، فضاهای آموزشی، شاخص های مالی و غیره بعد از انقلاب افزایش یافته و به مقوله انجمن و اولیا به درستی توجه شده است.

وی با بیان این که در این دوره سند تحول بنیادین تدوین شد، اظهار کرد: دانش آموزان فعال در عرصه های پژوهشی و علمی داریم و در همه زمینه ها فعالیت دارند و مومن و متعهد بوده و این از دستاوردهای انقلاب است.

۱۸ پروژه افتتاح و کلنگ زنی می شود

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان اظهار کرد: ۱۸ پروژه که نیمی از آن افتتاح و نیمی از آن کلنگ زنی است، طی همین هفته افتتاح و کلنگ زنی می شود.

وی افزود: بخشی از آن ها افزایش کلاس درس و بخشی از آن ها افزایش نمازخانه های مدارس است که فردا به بهره برداری می رسد.

تربتی نژاد بیان کرد: اعتبار این پروژه ها حدود ۳۰ میلیارد تومان است و پروژه های کلنگ زنی ها ۷۰ کلاس درس و پروژه های افتتاح در سال ۹۷ حدود ۱۰۰ کلاس درس به ظرفیت مدارس ما اضافه می کند.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار