میر اشرفی از واردات ماهانه یک میلیارد دلار کالای اساسی خبر داد و گفت: هیچ کمبودی در تامین دارو، نهاده دامی و ... نداریم.


واردات ماهانه ۱ میلیارد دلار کالای اساسی به کشور/ هیچ کمبود دارویی نداریم

به گزارش گلستان 24 ؛مهدی میر اشرفی، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به شهدای انقلاب  و امام راحل درود می فرستیم. از ابتدای انقلاب تاکنون خوشبختانه با حضور ملت شریف ایران از فراز و نشیب ها عبور کرده ایم.

وی افزود: با دلسوزی جامعه و تدبیر مسئولان و مدیران  از شرایط  حساس و بحران اقتصادی ایجاد شده از سوی مخالفان و معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران عبور خواهیم کرد.

میر اشرفی گفت:  شرایط می طلبد تصمیمات ما هم بر اساس مقابله با  تحریم ها باشد، همچنین انتظار داریم رسانه ها به پمپاژ مسائل واقعی مثبت در جامعه بپردازند.

رئیس کل گمرک تاکید کرد: به دنبال آمار غلط و پمپاژ تصنعی امید در جامعه نیستیم بلکه باید جوانب واقعی عملکرد را با جنبه مثبت در جامعه اعلام کنیم. تجارت خارجی در ایجاد دولت هدفمند بسیار موثر خواهد بود، زیرا قسمت عمده نیاز ما به صادرات و واردات وابسته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر صادرات کشور بیش از واردات است بطوریکه میزان صادرات ۳۶.۶ میلیارد دلار و ارزش واردات ۳۵.۶ میلیارد دلار اعلام شده است.کالاهای وارداتی امسال تقریبا با مدت مشابه سال قبل تفاوت معنا داری ندارد.

میر اشرفی ابراز کرد: با توجه به فشارهای جدی آمریکا برای مقابله و جلوگیری از واردات کالای اساسی، ماهانه یک میلیارد دلار کالای اساسی وارد کشور می شود و ما هیچ کمبودی در تامین دارو، نهاده دامی و ... نداریم. علت کمبود برخی کالاها در بازار هم تاثیر پذیری بازار از بُعد روانی است.

در حال تکمیل...

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار