نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان گفت: اساس کار شوراهای روستایی و شهری در استان گلستان بر مبنای توسعه باشد تا سبب ارتقاء جایگاه آنها شود.

به گزارش گلستان 24 ؛ آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی امشب در همایش شوراهای روستایی استان اظهار داشت: مبنای کار شوراها باید خدمت به مردم در راستا توسعه روستا، شهر و یا استان باشد. خدمت با این هدف سبب ارتقاء جایگاه شوراها می‌شود.

وی افزود: خدمت کردن اختصاص به شهر و یا کشور خاصی ندارد. در همه دیدگاه‌ها، فرهنگ‌ها و انسان‌ها خدمت کردن وجود دارد. آنچه نگاه خدمت به مردم در کشور ما را نسبت به دیگر کشورها متمایز می‌کند، نگاه دینی و اسلامی است. بهترین کار در نزد خداوند خدمت به مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان  بیان داشت: اگر مبنای خدمت به خویشاوند، دوستان و فامیل پایه‌گذاری شود و مردم دیگر به فراموشی سپرده شود جایگاه شورا سقوط می‌کند.

وی از ویژگی های شوراها را وحدت برشمرد و گفت: اگر وحدت در شوراها و یا جامعه ای نباشد آن شورا و جامعه به زوال کشانده می شود. خوشبختانه در استان ما وحدت از نمادهای برجسته است. این وحدت و صمیمیت در سیل اخیر جلوه های خوبی را در گلستان ایجاد کرد.

نورمفیدی خاطرنشان کرد: به قول فرمایشات مقام معظم رهبری جهان اسلام باید از آنچه در استان گلستان به عنوان وحدت دیده می‌شود تبعیت کند. هرکس با فرهنگ، قوم و مذهب خود می‌تواند در کنار هم برای پیشرفت کشور زندگی کند. ما باید این امتیاز بزرگ وحدت اقوام در کنار  هم در استان گلستان را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: شوراها برای موفقیت در کار خود باید خدمت، وحدت، معرفت و مشارکت را سرلوحه کار قرار دهند. مشارکت همگانی در همه کارها به ویژه در زمان انتخابات نقش بسزایی در توسعه و پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی دارد. باید مردم احساس کنند که در کشور خود نقش موثری دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان بیان داشت: علاوه بر این موضوعات شوراها با تحقیق و مطالعه باید به قوانین و ضوابط خود آگاهی داشته باشند. با اشرافیت به قوانین می‌توان در توسعه و پیشرفت شهر و یا روستا گام‌های موثری برداشت.

وی اضافه کرد: نکته مهم این است که شوراها با مردم حوزه خود شفاف و صادق باشند و هر آنچه به عنوان اعتبار در اختیار آنها قرار می دهند برای توسعه منطقه خود هزینه کنند تا اعتماد مردم به آنها افزایش یابد.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار