قابلیت جدید اندروید Q تصمیم‌گیری خاموش کردن صفحه نمایش را از دوش کاربران برمی‌دارد و به صورت خودکار آن را خاموش می‌کند.


اندروید Q به صورت خودکار صفحه نمایش را خاموش می‌کند

به گزارش گلستان 24 ؛ اگر صفحه نمایش گوشی شما در هنگام خواندن مطلبی خاموش می‌شود و با این مسئله مشکل دارید، بدانید که در این مورد تنها نیستید. در دستگاه‌های اندرویدی، کاربران می‌توانند در قسمت تنظیمات، خواب صفحه نمایش را به گونه‌ای تنظیم کنند که صفحه نمایش پس از گذشت ۱۵ ثانیه تا ۳۰ دقیقه خاموش شود. زمانی که کابران اندروید خواب صفحه نمایش را تنظیم می‌کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که میزان باتری استفاده شده در زمان روشن ماندن نمایشگر چقدر خواهد شد و یا این که ممکن است برای هر بار استفاده صفحه نمایش را روشن و خاموش کنند، اما این دوراهی با ارائه اندروید Q برطرف خواهد شد.

بر اساس گزارش Android Police، نسخه سوم بتای اندروید Q دارای قابلیتی به نام خواب سازگار (Adaptive Sleep) است. این قابلیت با جستجوی کلمه Adaptive در قسمت تنظیمات گوشی هوشمند پیدا خواهد شد. در صفحه این بخش در تنظیمات نوشته شده است که اگر گوشی هوشمند حضور کاربر را حس کند، صفحه نمایش تاریک و یا خاموش نخواهد شد. اگرچه، این قابلیت روی نسخه جدید بتای اندروید Q بارگذاری شده، اما هنوز گزینه‌ای برای فعالسازی آن وجود ندارد و نمی‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. اگر خواب سازگار بتواند در نسخه نهایی اندروید بعدی وجود داشته باشد، کاربران هنوز با مسئله روشن نگه داشتن صفحه نمایش و کم شدن میزان شارژ باتری رو به رو خواهند بود.

اندروید Q به صرت خودکار صفحه نمایش را خاموش می‌کند

متخصصان طراحی اندروید اعلام کرده‌اند که تنظیمات Adaptive Sleep یک جای خاص برای خود در اندروید Q دارد و این قابلیت برای تولیدکنندگانی است که می‌خواهند آن را برای گوشی‌های اندرویدی خود اجرا کنند. این قابلیت در بخش تنظیمات سیستم وجود خواهد داشت، اما روی همه گوشی‌های اندروید که دارای نسخه بعدی اندروید هستند، فعالسازی نخواهد شد. اگر کاربری دوست دارد این قابلیت را روی گوشی اندرویدی خود داشته باشد، باید یک گوشی تهیه کند که تولیدکننده این قابلیت را سفارش داده باشد.

قابلیت خواب سازگار به روشنایی سازگار اضافه خواهد شد که از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا میزان روشنایی دلخواه کاربر در شرایط نور محیطی مختلف را در نظر بگیرد. پس از آن، دستگاه به صورت خودکار میزان روشنایی را نسبت به خواسته کاربر و میزان روشنایی محیط تنظیم می‌کند. همچنین باتری سازگار هم در اندروید وجود دارد که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و برنامه‌های محبوب کاربر و نحوه استفاده از آن‌ها را یاد می‌گیرد. اپلیکیشن‌هایی که به طور مداوم توسط کاربر استفاده نمی‌شوند، کمتر شارژ باتری دستگاه را مصرف می‌کنند و ممکن است آپدیت آن‌ها در پس زمینه ظاهر نشود. این بدان معناست که کاربران باید پس از باز کردن برنامه چند ثانیه بیشتر برای آپدیت شدن صبر کنند. هر دوی این قابلیت‌ها با اندروید ۹ پای برای کاربران فعال شد و حالا کاربران باید منتظر Adaptive Sleep هم باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار