آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی با بیان اینکه خدا به وسیله مقدرات و اتفاقات گوناگون انسان‌ها را امتحان می‌کند، گفت: حیات انسان در امتحان است تا به آغوش خدا پناه ببریم، محصول ماه رمضان رفاقت با خداست.


محصول ماه رمضان رفاقت با خداست

آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در مسجد ملاعلی گرگان با گرامیداشت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: خدا انسان را همواره در فراز و نشیب‌های گوناگون امتحان می‌کند گاهی در حادثه سیل و طوفان و گاهی در زمان آرامش و آسایش؛ تا ببیند چگونه رسم بندگی را به جای می‌آوریم.

وی با بیان اینکه انسان به اعمال نیک و بد مورد آزمون الهی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: گاهی ممکن است اعمال بدی که در زندگی مرتکب می‌شویم با آسیب بدنی، تصادف، صدمه به جان و مال امتحان شویم تا وقتی به سمت پروردگار عروج می‌کنیم از گناهان پاک شویم.

این مرجع تقلید افزود: حتی انسان‌های مشرک در کارنامه اعمال خود دارای خصلت‌های خوب هستند و در کمک به دیگران در زندگی قدم برداشتند که خدا با عدالت خودش با همه ما رفتار می‌کند.

علوی‌گرگانی خطاب به مومنان روزه‌دار بیان کرد: حواس‌مان را جمع کنیم و خیلی مراقب باشیم مخصوصا جوانان؛ گول دنیا را نخوریم، بدانیم که حساب و کتابی در پیش است، همانطوری که امام علی علیه السلام می‌فرمایند همه غربال می‌شویم تا مشخص شود چه میزان اعمالمان خدایی است.

وی ادامه داد: انسان وقتی می‌خواهد کالایی را بخرد تا زمانی که آن را امتحان نکند معامله نخواهد کرد؛ خدا نیز بندگان خویش را با امتحان کردن، غربال می‌کند و به آن‌ها پاداش و یا مورد عذاب قرار می‌دهد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: خدا در قرآن فرموده اگر انسان‌ها به آنچه موعظه می‌شوند گوش فرا دهند و نسبت به انجام فرامین الهی اهتمام کنند خیر و برکت بر آن‌ها نازل می‌شود اگر به دستورات قرآن، دین، ائمه اطهار علیه السلام و بزرگان عمل کنند اجر بزرگی نصیب آن‌ها خواهد شد و هدایت می‌شوند و از مشکلات نجات می‌یابند.

علوی‌گرگانی از مردم خواست تا همواره در زندگی به خدا توسل کنند و ابراز کرد: بیایید طرف خدا برویم تا از همه ما خشنود باشد و به ما توفیق انجام عمل صالح را بدهد و ما را به اعمال بدمان مواخذه نکند.

وی ماه رمضان را فرصتی برای تزکیه نفس و خودسازی دانست و گفت: یکی از درس‌های این ماه در خودسازی است، تقوای الهی را در خودمان تقویت کنیم، به دیگران رحم کنیم تا خدا هم به ما رحم کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار