عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: در آستانه شب‌های قدر هستیم. به نظر می‌رسد که قیمت طلا تا پایان این هفته ثابت باقی بماند.

نرخ طلا تا آخر هفته ثابت است

به گزارش گلستان۲۴؛ عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا تا پایان این هفته ارزان خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به اینکه در آستانه شب‌های قدر هستیم و بازار طلا در ۲۱ ماه مبارک رمضان تعطیل است، به نظر می‌رسد که قیمت طلا تا پایان این هفته ثابت باقی بماند.

داوود سلمانیان افزود: البته ثبات قیمت طلا به برخی موضوع‌های سیاسی و جهانی ارتباط دارد. چنانچه اتفاق سیاسی خاصی در جهان رخ ندهد، قیمت طلا تثبیت می‌شود. این در حالی است که ممکن است انس جهانی طلا با برخی فراز و فرودها رو به رو شود.

 

او در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا بعد از ماه مبارک رمضان گران‌تر خواهد شد یا خیر؟ پاسخ داد: آنچه جوامع بین‌المللی پیش‌بینی کرده‌اند قیمت جهانی طلا تا پایان سال میلادی ممکن است بین پنج تا ۱۰ درصد افزایش یابد. البته افزایش قیمت جهانی طلا به برخی تحولات و حوادث جهانی ارتباط دارد. ممکن است با برخی اتفاق‌ها قیمت جهانی طلا کاهش یا روند افزایشی را به خود بگیرد.

سلمانیان به وضعیت طلا در هفته‌ای که گذشت اشاره کرد و گفت: هفته گذشته در آخرین معاملات انجام شده هر انس طلا حدود ۱۰ دلار افزایش یافت؛ این در حالی است که با اقدامات به هنگام بانک مرکزی و تزریق ارز به بازار هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۲۰ و هر قطعه سکه نیز حدود ۱۵۰ هزار تومان ارزان شد.

او در توصیه‌ای به مردم اظهار کرد: افراد برای خرید طلا باید مراقب باشند و تنها از واحدهای صنفی که دارای جوار کسب و پروانه هستند کالای مورد نیاز را خریداری کنند. در این شرایط مهمترین توصیه ما این است که مردم از هر گونه خرید طلا در سایت‌ها و فضای مجازی خودداری کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار