کارگر گفت: در حال حاضر قیمت هندوانه، هلو و زردآلو نسبت به هفته گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

آخرین تحولات بازار میوه و صیفی

به گزارش گلستان۲۴؛ اسداله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: در حال حاضر قیمت هندوانه، هلو و زرد آلو نسبت به هفته گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی از کاهش ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومانی هر کیلو هندوانه در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو هندوانه در میدان مرکزی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

کارگر نرخ هر کیلو پرتقال تامسون شمال را ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: نرخ هر کیلوگرم پرتقال جنوب ۵ تا ۷ هزار و ۵۰۰، پرتقال خونی شمال ۴ تا ۷ هزار و ۵۰۰، خیار بوته‌ای ۲ تا ۴ هزار و ۵۰۰، خیار گلخانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، سیب لبنانی زرد و قرمز ۶ تا ۱۱ هزار، کیوی ۶ تا ۱۰ هزار و موز ۱۱ تا ۱۳ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی از کاهش ۳ تا ۶ هزار تومانی هلو پیش رس و ۱۰ هزار تومانی زردآلو خبر داد و گفت: هر کیلو توت فرنگی کرج با نرخ یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۲۰۰، توت فرنگی گرگان ۵ تا ۱۲ هزار، زرد آلو ۱۰ تا ۲۰ هزار، طالبی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، گلابی جنگلی ۴ تا ۱۲ هزار، گوجه سبز یرقان ۵ تا ۱۳ هزار، گوجه سبز شمال ۳ تا ۹ هزار، ملون ۳ تا ۵ هزار و هلو پیش رس ۷ تا ۱۴ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

 

وی قیمت هر کیلوگرم بادمجان قلمی را یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلوگرم بادمجان گلخانه‌ای ۴ تا ۶ هزار، باقالی سبز ۲ تا ۳ هزار، برگ مو ۵ تا ۱۶ هزار، پیاز زرد ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، پیاز شیری ۲ تا ۳ هزار و ۷۰۰، ریواس ۴ تا ۷ هزار، سیر تازه ۵ تا ۱۰ هزار، سیب زمینی نو ۴ تا ۶ هزار، فلفل تند ریز ۵ تا ۸ هزار، فلفل دلمه سبز ۵ تا ۸ هزار و کنگر ۸ تا ۱۳ هزار تومان است.

کارگر ادامه داد: هم اکنون هر کیلو کاهو پیچ سالادی با نرخ یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، کاهو رسمی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، کدو مسمایی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، لوبیا سبز ۵ تا ۸ هزار، نخود سبز ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰، هویج ۳ تا ۵ هزار، کلم بروکلی ۸ تا ۱۲ هزار، گل کلم یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، کلم سفید ۲ تا ۳ هزار و کلم قرمز ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی و با احتساب سود منطقی در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

وی نرخ هر کیلوگرم سبزی خوردن را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ و سبزی جور (پلو، آش، قورمه) ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران قیمت میوه در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به فراوانی عرضه پیش بینی می‌شود که قیمت میوه تا پایان ماه مبارک رمضان و حتی عید فطر نوسانی نداشته باشد.

وی در پایان درباره آخرین تحولات بازار میوه‌های نوبرانه تصریح کرد: اگرچه نوبرانه گیلاس به بازار عرضه شده است، اما به سبب میزان محدود هنوز در نرخ نامه نیامده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار