قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۹۲ دلار و ۷۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا اعلام شد

به گزارش گلستان۲۴؛ به نقل از رویترز، پس از آنکه ترامپ وعده داد که تعرفه هایی را در مورد تمام کالاهای وارداتی از مکزیک وضع خواهد کرد و موجب افزایش نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی شد، قیمت طلا امروز افزایش داشت و در مسیر ثبت اولین رشد ماهانه از ماه ژانویه قرار گرفت.

تهدید تعرفه ای جدید ترامپ که این بار مکزیک را هدف گرفته در حالی مطرح شده که در طی روزهای اخیر آمارهای نه چندان مثبتی نیز از وضعیت اقتصاد آمریکا منتشر شده است. از سوی دیگر جنگ تجاری بین آمریکا و چین نیز هنوز پس از حدود یک سال فروکش نکرده است. همه این عوامل موجب نگرانی از چشم انداز رشد اقتصاد جهانی شده و سرمایه گذاران را به سمت بازارهای امن از جمله بازار طلا سوق داده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1292 دلار و 78 سنت رسید. از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون قیمت فلز زرد حدود 0.7 درصد رشد داشته است. قیمت طلا همچنین با رشد هفتگی حدودا 0.6 درصدی در مسیر ثبت دومین هفته افزایشی قرار دارد. قیمت طلای آمریکا هم امروز با 0.4 درصد افزایش به 1292 دلار و 60 سنت رسید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه گفت، تا زمانی که روند ورود مهاجران غیرقانونی از مکزیک به خاک آمریکا ادامه یابد، تعرفه های 5 درصدی را بر تمام کالاهای این کشور وضع خواهد کرد و این رقم را به تدریج افزایش نیز خواهد داد.

به دنبال انتشار این خبرها، ارزش سهام در بازارهای آسیایی و ارزش اوراق قرضه دولت ها شاهد کاهش بود. سرمایه گذاران نگران اند که وضعیت موجود موجب ورود اقتصاد جهان به دوره رکود شود. دیوید سونگ، تحلیلگر بازار طلا گفت، تهدید ترامپ علیه کالاهای مکزیکی نگرانی هایی را در بازار ایجاد کرده است. تجربه مذاکرات تجاری با چین نشان می دهد، این می تواند آغاز یک اختلاف دراز مدت بین آمریکا و چین باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار