حجت الاسلام موحد نژاد اعلام کرد چهارشنبه پانزدهم خرداد، عید فطر است.


چهارشنبه پانزدهم خرداد عید فطر است

به گزارش گلستان 24 ؛بنا به اعلام دفتر ستاد استهلال رهبر انقلاب اسلامی، چهارشنبه پانزدهم خرداد، اول ماه شوال و مصادف با عید سعید فطر است.

حجت الاسلام موحدنژادعضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: ۱۰۰ گروه استهلال رصد ماه شوال را برعهده دارند و براساس نظرهای کارشناسی، غروب سه شنبه هلال ماه شوال رویت خواهد شد.

وی درباره برخی صحبت‌ها در خصوص هلال آغاز ماه مبارک رمضان نیز گفت: تشخیص ابتدای ماه و هلال آن مشکل بود و برخی از کارشناسان نظری داشتند که اگر شرایط جوی مساعد باشد هلال ماه دیده می‌شود آنچه به لحاظ شرعی اول ماه را ثابت می‌کند گزارش‌های اطمینان بخشی است که به ستاد استهلال دفتر دفتر رهبر معظم انقلاب می‌رسد.

حجت الاسلام موحدنژاد تأکید کرد: ۱۱۸ گروه برای تعیین آغاز ماه مبارک رمضان فعالیت داشتند و پیام‌های این گروه‌ها به ستاد منتقل شد و رؤیت هلال گزارش نشده بود، بنابراین از لحاظ شرعی همان روز اولی که برای ماه مبارک رمضان از سوی ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام شد درست بوده است.

وی خطاب به برخی رسانه‌ها که گفته بودند شب دوازدهم یا سیزدهم ماه کامل شده است نیز گفت: این ادعا برای شب دوازدهم به طور کامل اشتباه است، اما در خصوص شب سیزدهم که عده‌ای می‌گویند ماه کامل شد و ماه رمضان یک روز زودتر از اعلام رسمی شروع شده است یادآور شد که این مطلب نه از منظر علم نجوم و نه متون فقهی درست نیست.

گفتنی است مراسم باشکوه و معنوی اقامه نماز عید سعید فطر تهران به امامت، ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار