انتشار نقشه مصرف برق کشور، نشان داد که هم اکنون یک استان در منطقه قرمز و ۴ استان نیز در منطقه زرد قرار دارند.

استان های پرمصرف و خوش مصرف برق در روز دوم تیر + عکس

به گزارش گلستان۲۴؛ نقشه مصرف درکشور نشانگر آن است که هم اکنون در بیشتر نقاط کشور، مصرف کنندگان دارای مصرف متعادلی هستند.

نقاط سبز در نقشه استان هایی را با مصرف متعادل و عادی نشان می دهد و بیانگر آن است که مشترکان در این مناطق با صنعت برق همکاری بیشتری دارند.

در این نقشه که دقایقی پیش بروز شده است،  استان هایی را رنگ زرد، نشان دهنده  افزایش میزان مصرف است.

 لازم به ذکر است که مشترکان در این مناطق  می توانند با کاهش حداقل 5 درصد از میزان برق مصرفی خود، در وضعیت  سبز و پایدار قرار گیرند .

همچنین رنگ قرمز در این نقشه نشان دهنده مناطقی است که میزان مصرف برقشان به بیش از حد مجاز رسیده و در معرض هشدار قرار دارند.

 از این رو ضروریست ساکنین این نواحی با کاهش حداقل 10 درصد از برق مصرفی خود شرایط را برای تداوم تامین برق پایدار در این بخشها امکان پذیر نمایند.

 برپایه این گزارش، مشترکان می توانند برای کاهش میزان مصرف برق در پیک روزانه که از ساعت 12 تا 16 تعیین شده است از دور کند کولرهای آبی استفاده ، کولرهای گازی و سایر وسایل سرمایشی را روی درجه 24 تنظیم کنند.

همچنین مشترکان با عدم استفاده همزمان از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو،جارو برقی،ماشین ظرفشویی و لباسشویی در ساعت های مذکور و یا انتقال آن به ساعت های پایانی شب یا اوائل صبح، می توانند در کاهش مصرف برق نقش بسزایی داشته باشند.

13980402142837516177170410

تسنیم 

ارسال نظر

آخرین اخبار