رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: قیمت کنونی سیب زمینی تا ۱۵ روز دیگر به احتمال فراوان کاهش می یابد.

نرخ سیب زمینی کاهش می یابد

به گزارش گلستان۲۴؛ اکبر فتحی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، نوسان موجود در قیمت سیب زمینی را ناشی از فصل خاص برداشت و توزیع این محصول کشاورزی اعلام و اضافه کرد: همزمان نبودن عرضه و تقاضای سیب زمینی در ماه های خرداد و تیر به طور معمول همه ساله موجب افزایش قیمت می شود.

وی اظهار داشت: فاصله زمانی استان های سردسیر مثل آذربایجان شرقی و استان های گرمسیر برای برداشت سیب زمینی، به طور طبیعی فاصله زمانی بین عرضه و تقاضا ایجاد می کند که همین امر باعث افزایش قیمت ها شده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از  ایرنا؛ فتحی قیمت کنونی هر کیلوگرم سیب زمینی در آذربایجان شرقی را ۹ تا ۱۰ هزار تومان اعلام و یادآوری کرد: بر اساس تجربیات سال های قبل تا دو هفته دیگر قیمت این محصول تعدیل شده و به نرخ روزهای گذشته باز خواهد گشت.

وی پیش بینی کرد با ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای سیب زمینی، قیمت این محصول طی ۱۵ روز آینده به حدود ۳ هزار تومان کاهش پیدا کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات این مجموعه برای تثبیت و جلوگیری از هر گونه افزایش قیمت در محصولات و اقلام مورد نیاز مردم، کاهش و تثبیت قیمت گوشت مرغ را از جمله پیامدهای این اقدامات بیان کرد.

فتحی تامین نهاده های مرغداری های استان را از جمله دلایل مهم تثبیت قیمت گوشت مرغ بیان کرد و افزود: طی سه ماه اخیر بیش از ۴۰ هزار تن نهاده مورد نیاز مرغداری ها وارد آذربایجان شرقی شده است.

به گفته وی، در تامین و توزیع نهاده دامی در آذربایجان شرقی ۴۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه پارسال ثبت شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار