رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرترکمن و گمیشان گفت: دوستدار طبیعت، یک قلاده گربه وحشی مصدوم را که بر اثر تصادف دچار جراحت شده بود، برای تیمار و مداوا به این اداره تحویل داد.

تحویل گربه وحشی مصدوم به محیط زیست بندرترکمن

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی بیانی روز سه شبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گربه وحشی نابالغ پس از بیومتری برای انجام درمان تکمیلی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان منتقل می‌شود.

وی ضمن تشکر از دوستداران محیط زیست اظهار داشت: اقدامات خیرخواهانه محیط زیستی باید اطلاع رسانی و در این راستا فرهنگ سازی شود.

بیانی ادامه داد: درمان و مداوای حیوانات، یکی از مهمترین اقدامات در راستای بهبود وضعیت جمعیت حیات وحش است که در سال‌های اخیر شهروندان، گونه‌های جانوری بیمار را برای درمان به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده و بسیاری از گونه‌ها مداوا و در طبیعت رها شدند

بیانی افزود: کاهش سرعت هنگام مشاهده حیوانات، آگاه کردن رانندگان عقب با روشن کردن فلاشر، خودداری از روشن کردن نور قوی و بالای چراغ‌های جلو به صورت ممتد برای جلوگیری از خیره شدن حیوانات به چراغ و سکون حیوان، بوق زدن متناوب و خاموش و روشن کردن چراغ‌های جلوی خودرو در هنگام سکون حیوان، از جمله راهکارهای جلوگیری از برخورد خودرو با حیوانات در جاده‌ها است.

گربه وحشی شبیه گربه اهلی است که در سال‌های اخیر جمعیت آن به علت کم شدن طعمه، تخریب زیستگاه و شکار بی رویه رو به کاهش گذاشته است.
شهرستان‌های ساحلی بندرترکمن و گمیشان در غرب و شمال غرب گلستان در ایام مختلف سال میزبان تعداد زیادی از گونه‌های پستانداران و پرندگان است.
گلستان از معدود تنفس گاه‌های گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری ایران است و به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار