مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) بندرترکمن گفت: حجاب و پوشش اسلامى، نه تنها زن را از صحنه اجتماع و فعالیت هاى اجتماعى دور نمى کند، بلکه زمینه هاى حضور مستمر و فعال زنان را در عرصه اجتماع تضمین مى کند.

جاب، زمینه هاى حضور مستمر و فعال زنان را در عرصه اجتماع تضمین مى کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ خدیجه قانعی زارع در نشستی با محوریت «مبانی تربیتی عفاف و حجاب از منظر آیات و روایات» که با حضور همسران پاسدار در دانشگاه امام حسین علیه السلام گرگان برگزار شد، بیان کرد: خداوند در سوره نور اصلاح و تربیت افراد را در موضوع عفاف، حول محور ایمان و معرفت معرفی می کند.

وی حجاب را مظهر حیا، عفاف، ایمان و تقوا دانست و گفت: تقویت روابط عاطفی در خانواده‌ ها، ارتقای معنویت افراد جامعه، حفظ سلامت روانی و جسمی زنان و فراهم شدن زمینه شکوفاسازی استعدادهای بانوان از مبانی حجاب است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها بندرترکمن اذعان کرد: حجاب تنها یک پوشش نیست، بلکه یک رفتار است؛ رفتاری که یک بخش آن داشتن پوشش مناسب و بخش های دیگر آن متین سخن گفتن، با حیا راه رفتن، بدون جلوه نمایی و انگیزه خاص است.

قانعی زارع حجاب بانوان را موجب امنیت اجتماعی آنان دانست و حجاب را به چادر مشکی تشبیه کرد که به عنوان وسیله ای برای واکسینه کردن زن و جامعه در برابر بیماری، فساد و فحشا است.

وی خاطرنشان کرد: حجاب و پوشش اسلامى، نه تنها زن را از صحنه اجتماع و فعالیت هاى اجتماعى دور نمى کند، بلکه زمینه هاى حضور مستمر و فعال زنان را در عرصه اجتماع تضمین مى کند و شخصیت خدادادى زن را از نگاه ابزارى بودن، مصونیت مى بخشد و .حفظ می کند

/کوثر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار