قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۵۷ دلار و ۲۰ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۵/۱۸

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از رویترز، در حالی که تنش های تجاری میان آمریکا و چین بر بازارهای سایه افکنده است، قیمت نفت روز جمعه به دلیل نگرانی از افت تقاضا شاهد کاهش بود، هرچند که احتمال کاهش بیشتر تولید اوپک مانع از کاهش بیشتر قیمت ها شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 18 سنت معادل 0.3 درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 57 دلار و 20 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز 9 سنت معادل 0.2 درصد افت داشت و به 52 دلار و 45 سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی دیروز و تحت تاثیر درخواست عربستان از دیگر تولید کنندگان برای گفت وگو در مورد کاهش اخیر قیمت ها، بیش از 2 درصد افزایش داشت، اما قیمت نفت برنت همچنان در زیر رقم 60 دلار باقی ماند.

قیمت نفت نسبت به بالاترین رقم های ماه آوریل بیش از 20 درصد کاهش یافته است.

هفته گذشته و پس از آنکه ترامپ اعلام کرد که بر کالاهای چینی بیشتری تعرفه وضع می کند و کاهش ارزش یوان که موجب نگرانی از وقوع جنگ ارزی شد، بازارهای مالی جهان شاهد افت شاخص ها بود.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا در نیویورک گفت: «ترمیم قیمت نفت ادامه دار نخواهد بود، زیرا تنش در روابط تجاری آمریکا و چین دلیلی برای خوش بین بودن به چشم انداز تقاضا باقی نمی گذارد.»

رسانه های آمریکایی گزارش داده اند که واشنگتن تصمیم گیری در مورد اعطای مجوز به شرکت های آمریکایی جهت از سرگیری همکاری با شرکت چینی هوآوی را به عقب انداخته است.

در همین حال یک مقام عربستانی گفته، این کشور قصد دارد در ماه های اوت و سپتامبر با هدف کمک به برقراری توازن در بازار صادرات نفت خود را در زیر 7 میلیون بشکه در روز حفظ نماید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار