پس از آنکه یک مقام سعودی اعلام کرد، تصمیم عربستان مبنی بر تغییر وزیر انرژی این کشور هیچ تاثیری بر سیاست‌های اوپک ندارد، قیمت نفت برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت.

قیمت نفت همچنان در حال افزایش + جزییات

گزارش گلستان ۲۴؛ پادشاه عربستان روز گذشته با صدور یک فرمان سلطتنی، پسرش عبدالعزیز را به‌عنوان وزیر انرژی جدید جانشین خالد الفالح کرد.

 

پس از آنکه یک مقام سعودی اعلام کرد این تصمیم هیچ تغییری در سیاست‌های عربستان -بزرگ‌ترین صادرکننده نفت خام درجهان- در قبال اوپک به‌وجود نخواهد آورد، قیمت نفت برای چهارمین روز متوالی به روند افزایشی خود ادامه داد.

هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز با هفت سنت افزایش به ۶۱٫۶۱ دلار رسید. نفت خام آمریکا هم با ۲۰ سنت افزایش با قیمت ۵۶٫۷۲ دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

این مقام سعودی همچنین گفته است: هیچ تغییری در سیاست‌های عربستان سعودی و اوپک به‌وجود نخواهد آمد و شاهزاده عبدالعزیز همچنان در جهت تقویت همکاری میان اوپک و متحدان غیراوپکی فعالیت خواهد کرد.

عبدالعزیز بن‌سلمان از اعضای قدیمی هیات نمایندگی عربستان در اوپک است. او در همکاری کشورهای اوپک و متحدان غیراوپکی آنها به رهبری روسیه و ایجاد توافق کاهش تولید با هدف حمایت از قیمت‌ها نقش قابل توجهی داشته است.

در عین حال، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی روز یکشنبه اعلام کرد که اعضای اوپک و تولیدکنندگان غیراوپک به اجرای توافق کاهش تولید و ایجاد تعادل در بازار پایبند هستند.

او در یک کنفرانس خبری در ابوظبی در پاسخ به این پرسش که آیا در مورد کاهشِ بیشتر تولید تصمیم‌گیری خواهد شد گفت: در حال حاضر نگرانی در مورد تاثیر میزان ذخایر نفت بر قیمت‌ها وجود ندارد. چرا که تنش‌های تجاری و ژئوپلیتیکی بیش از میزان عرضه و تقاضا در هفته‌های اخیر بر بازار تاثیرگذار بوده است.

او ادامه داد: نگرانی از کاهش تقاضا برای نفت تنها در صورت تشدید تنش‌های تجاری رخ می‌دهد و من شخصا امیدوارم که چنین اتفاقی نیفتد.

منبع: تجارت نیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار