گزارش‌ها نشان می‌دهد بازار نفت روز گذشته رشدی ۲۰ درصدی را تجربه کرده که این بالاترین جهش روزانه نرخ طی ۳۰ سال گذشته محسوب می‌شود. در معاملات امروز اما نرخ نفت با یک درصد کاهش به ۶۸.۲۵ دلار رسید.

قیمت نفت یک درصد کاهش یافت

گزارش گلستان ۲۴؛ قیمت نفت که در ساعات پایانی معاملات روز گذشته، به دنبال حمله پهبادی حوثی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان ۱۵ درصد رشد کرده بود، در معاملات روز سه‌شنبه با افت یک درصدی مواجه شد.

 

در حالی که در ماه‌های اخیر در اثر تشدید جنگ تجاری و احتمال وقوع رکود، آهسته شدن رشد اقتصادی را به دنبال داشته، اتفاق اخیر نیز به افزایش عدم قطعیت در بازارها دامن زده است.

بازار نفت در معاملات روز گذشته بیشترین نوسانات را از دسامبر سال گذشته تاکنون داشت. نحوه معاملات در این بازار نشان می‌دهد که معامله‌گران انتظار دارند در ماه‌های آینده نرخ نفت افزایش یابد.

هر بشکه نفت خام برنت امروز با ۱٫۱ درصد کاهش با نرخ ۶۸٫۲۵ دلار معامله شد و هر بشکه نفت خام امریکا نیز با ۱٫۳ درصد کاهش به ۶۰٫۰۸ دلار رسید.

گزارش‌ها نشان می‌دهد نفت خام روز گذشته رشدی ۲۰ درصدی را تجربه کرده که این بالاترین جهش نرخ طی ۳۰ سال گذشته محسوب می‌شود.

به گفته تحلیلگران اگرچه ادامه تنش‌ها در خاورمیانه و واکنش‌های عربستان و امریکا ممکن است به افزایش نرخ نفت منجر شود، اما نباید فراموش کرد که کاهش میزان تقاضای جهانی برای نفت عاملی است که از رشد آن جلوگیری خواهد کرد. داده‌های اخیر اقتصادی از تولید بخش صنعت در چین ناامیدکننده بوده است.

عربستان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت در جهان است و با داشتن ظرفیت مازاد تولید نسبتا زیاد، طی چندین دهه گذشته همواره آخرین راه‌حل موجود در زمان کاهش عرضه بوده است.

حملات روز شنبه جریان تولید ۵٫۷ میلیون بشکه نفت -معادل نیمی از تولید این کشور- و پنج درصد از عرضه جهانی را دچار اختلال کرده است.

منبع: تجارت نیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار