فرماندار کلاله در شرق استان گلستان اعلام کرد که این شهرستان ۱۳ هزار هکتار اراضی شیبدار دارد که از سال ۱۳۸۲ تا الان فقط مقدار ۱۴۴۵ هکتار آن (معادل ۱۲ درصد) به باغات و درختان مثمر تبدیل شده است.

۱۲ درصد اراضی شیبدار کلاله به باغات مثمر تبدیل شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری کلاله، علی اصغر بیانی درحاشیه بازدید از طرح‌های اراضی شیبدار این شهرستان گفت: از مجموع باغات مثمر ایجاد شده، ۹۳۰ هکتار زیتون، ۸۰ هکتار گردو، ۳۰۳ هکتار درختان سیاه ریشه، ۹۳ هکتار انار و ۳۹ هکتار زیر کشت گلابی رفته است.

وی افزود: طرح تبدیل اراضی شیبدار به باغات و درختان مثمر در راستای جلوگیری از فرسایش خاک، ایجاد اشتغال، افزایش درآمد جوامع محلی در کلاله اجرا شده و تا الان بازده خوبی نیز داشته است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری کلاله در این بازدید، مدیر جهادکشاورزی این شهرستان نیز در سخنانی گفت: افرادی که در طرح تبدیل اراضی شیبدار به باغات و درختان مثمر مشارکت نمایند، از بسته حمایتی شامل عملیات کاشت، تامین نهال و یک سال آبیاری رایگان بهره‌مند می‌شوند.

علی علیزاده افزود: برنامه جهاد کشاورزی کلاله در راستای توسعه این طرح، تبدیل ۱۱۰۰ هکتار دیگر از اراضی شیبدار شهرستان به باغات و درختان مثمر تا پایان سال جاری است.

وی از متقاضیان درخواست کرد تا برای احداث باغ و برخورداری از بسته حمایتی این طرح، به جهادکشاورزی شهرستان مراجعه نمایند.

شهرستان کلاله با افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت، ۶۸ هزارو ۲۰۳ هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار