کریمی گفت: اعتبارات شهرستانی و استانی جوابگو اقدامات اساسی برای برج قابوس نیست و باید از اعتبارات ملی و دستگاه های مرتبط بین المللی استفاده شود.

اعتبارات شهرستانی و استانی برای برج قابوس کافی نیست

به گزارش گلستان ۲۴؛ «عبدالقدیر کریمی» امروز(سه شنبه 2 مهر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برج جهانی قابوس یک ظرفیت بین المللی و ملی در شهرستان گنبدکاووس به شمار می رود و به دلیل جذابیت ها و سبقه تاریخی اهمیتی که برای گردشگران داخلی و خارجی دارد به شدت مورد استقبال گردشگران متعدد در فصول مختلف سال قرار گرفته است.

 

 فرماندار گنبدکاووس  ادامه داد: به همین دلیل در پایگاه جهانی برج قابوس در دو سال گذشته تلاش زیادی شده و با اعمال برخی نظارت ها فضای بیرونی برج قابوس را ساماندهی کردیم.

 

کریمی به موزائیک فرش در فضای پارک و بستر خارجی این برج قابوس اشاره کرد و گفت: این اقدام جذابیت خوبی به وجود آورده ولی این کمترین کاری است که انجام شده و اهمیت و حساسیت و شان این برج جهانی و توجه مردم دنیا و مردم ایران اسلامی از بازدید از این برج بسیار بالاتر از این اقدامات است.

 

وی افزود: اعتبارات شهرستانی و استانی جوابگوی اقدامات اساسی برای برج قابوس نیست و به شدت در حال پیگیری هستیم که از اعتبارات ملی و دستگاه های مرتبط بین المللی استفاده کنیم تا برج قابوس شرایطی داشته باشد که شایسته نام و جایگاه آن باشد.

 

فرماندار گنبدکاووس یادآور شد: به لحاظ زیبایی شناسی و استانداردهایی که این برج دارد تلاش کردیم با تخصیص بخشی از اعتبارات شهرستان به نگهداری این اثر تاریخی کمک کنیم.

 

کریمی ابراز کرد: متاسفانه کمک های بین المللی برای این برج اندک بود و یکی از مطالبات مردم از مدیران و دستگاه متولی این مهم است و با توجه به اینکه این مجموعه ثبت جهانی شده نتوانستیم از این اعتبارات بین المللی آنگونه که باید بهره‌مند شویم.

 

وی خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند هم از اعتبارات استانی و شهرستانی و هم از اعتبارات ملی و بین المللی برای این برج استفاده شود و متاسفانه در سطح ملی و بین المللی به این موضوع آنگونه که باید پرداخته نشده است.

شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار