حق ‎نما بر ضرورت کنترل آفت مگس مدیترانه ای در باغات گلستان تأکید کرد و گفت: متأسفانه خسارت این آفت به مرز هشدا رسیده است.

طغیان آفت «مگس مدیترانه‎ ای» در باغات گلستان به مرز هشدار رسید

به گزارش گلستان ۲۴؛ «کیانوش حق‎نما» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: متأسفانه ردیابی آفت همگانی مگس میوه مدیترانه ای و مگس زیتون استان گلستان را در مرز هشدار قرار داده است و نیاز است این آفت کنترل شود.

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه آفت مگس مدیترانه ای به 250 درخت حمله می کند، افزود: این آفت به خرمالو، انجیر، گلابی، نارنگی، انار و ... آسیب می زند.

 

وی به کشاورزان توصیه کرد به محض ریزش مشکوک میوه به نزدیک ترین کلینیک گیاه پزشکی و یا مراکز خدمات مراجعه کنند و با مشورت تمهیدات لازم را بیاندیشند.

 

سلیمانی تصریح کرد: کشاورزان میوه هایی که ریزش کردند و یا روی درخت قرار دارند اما به آفت مگس مدیترانه ای مبتلا شدند را جمع آوری و در خاک دفن کنند.

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه برخی کشاورزان صرفاً از سموم شیمیایی برای مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای استفاده می کنند، بیان کرد: مبارزه شیمیایی برای مبارزه با این آفت کافی نیست.

 

وی متذکر شد: کشاورزان برای مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای باید از عوامل ترکیبی و تلفیقی استفاده کنند.

 

سلیمانی با بیان اینکه فعالیت این آفت از نیمه مرداد ماه امسال در غرب استان آغاز شده و در حال حاضر شهرستان ‌های بندرگز، کردکوی و گرگان را آلوده کرده است، اذعان کرد: بهتر است میوه‎ هایی مانند خرمالو و نارنگی که امکان چیدن زودرس را دارند زودتر چیده شود تا خسارت وارده به باغدار افزایش پیدا نکند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار