امروز در بازار تهران نرخ طلای ۱۸ عیار ۴۰۸ هزار و ۴۰۰ تومان و نرخ سکه تمام‌بهار آزادی ۴ میلیون و ۲۳ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

آخرین تغییرات قیمت سکه و طلا (۹۸/۰۷/۰۶)

به گزارش گلستان ۲۴؛ امروز در بازار آزاد نرخ سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با کاهش نسبت به دیروز ۴ میلیون و ۲۳ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۱۴ هزار تومان معامله می‌شود.

 

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی ۲میلیون و ۵۸ هزار تومان، نرخ ربع‌سکه یک‌میلیون و ۲۵۹ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۸۷۰ هزار تومان فروخته می‌شود. نرخ طلای ۱۸عیار هم ۴۰۸ هزار و ۴۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با نرخ ۱۵۰۶.۴ دلار معامله می‌شود.

در حالی که پس از انتشار گزارش هایی از احتمال حذف شرکت‌های چینی از بورس امریکا سرمایه‌گذاران به سمت بازارهای امن روی آورده اند، دیروز بخشی از کاهش نرخ بیش از یک درصدی نرخ طلا خنثی شد.

بر اساس این گزارش، نرخ هر اونس طلا که در اواخر جلسه دیروز تا ۱۴۸۶ دلار و ۶۰ سنت پایین آمده بود، در پایان معاملات روزانه با ۰.۵۲ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۴۹۷ دلار و یک سنت رسید. نرخ فلز زرد در این هفته حدود ۱.۲ درصد کاهش داشت. نرخ طلا در بازار امریکا نیز در پایان معاملات دیروز با ۰.۵۸ درصد کاهش به ۱۵۰۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

یک منبع آگاه گفت، ترامپ قصد دارد در چهارچوب یک سری اقدامات گسترده برای محدود کردن سرمایه گذاری‌های امریکا در چین، شرکت‌های چینی را از فهرست شرکت هایی که سهامشان در بورس امریکا عرضه می‌شود حذف نماید.

اوایل جلسه دیروز به دلیل تردیدها در مورد اینکه آیا فدرال رزرو در ماه اکتبر باز هم نرخ بهره را کاهش خواهد داد یا نه، ارزش دلار به بالاترین رقم ۳ هفته گذشته رسیده بود و نرخ طلا نیز تا ۱.۳ درصد سقوط کرده بود.

دیوید مگر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «احتمال کاهش مجدد نرخ بهره توسط بانک مرکزی امریکا زیر سوال رفته است، زیرا بسیاری از سیاستگذاران می‌گویند شاید دیگر نیاز به اقدامات محرک اقتصادی بیشتر در بازار نیست.»

روز پنجشنبه، ریچارد کلاردیا، معاون فدرال رزرو گفته بود، انتظارات تورمی در امریکا درحال‌حاضر در راستانی هدف‌گذاری ۲ درصدی بانک مرکزی قرار دارد. این اظهارات نشان می‌داد که از نظر وی ضرورتی برای کاهش مجدد نرخ بهره جهت افزایش نرخ تورم وجود ندارد.

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار