سعید عسکری گفت: جنگ به همان اندازه که مخرب، منهدم کننده و عامل خون ریزی و ویرانگری بوده، زمینه شکوفایی را نیز در میدان علم، فراهم آورده است.

دفاع مقدس پیشرفت فرهنگ و تمدن را موجب شده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ امیر سرتیپ دوم «محمدعلی سعیدعسکری» امروز (یکشنبه 7 مهر) در جمع پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی و دفاع مقدس مردم ایران از انقلاب و جمهوری اسلامی، از هر دیدگاه و به هر تاویل و با هر تفسیر، عظیم ترین رویداد تاریخ معاصر کشور و بزرگترین آزمون به عنایت دشوار در گذرگاه تاریخی زندگی فردی و اجتماعی مردم صبور، با بصیرت و پرشکیب این سرزمین محسوب می شود.

 

ارشد نظامی آجا در استان گلستان خاطر نشان کرد: صحبت از جنگ صحبت از یک واقعیت زنده، عینی و ملموس است و پدیده جنگ به لحاظ جایگاه نقش و وسعت زمانی و مکانی دامنه عمل، از اهمیت والایی برخوردار است که اگر به این پدیده به عنوان یک عمل ضد ارزش، ویرانگر و منحوس تلقی شود ما را در دامن یک پیش داوری غیر منطقی می اندازد.

 

فرمانده تیپ 230 سرلشکر شهید متاجی تصریح کرد: جنگ به همان اندازه که مخرب، منهدم کننده و عامل خون ریزی و ویرانگری بوده، زمینه شکوفایی را نیز در میدان علم، فراهم آورده پس دفاع مقدس پیشرفت فرهنگ و تمدن را موجب شده و این دورویه دارد، تلخی ها و شیرینی ها، زهرها و پادزهرها، نیش ها ونوش ها، بدبختی ها و نیک بختی ها در یک جا به همراه آورده است.

 

وی با بیان اینکه جنگ با همان چهره کریه خود در ایجاد و تشدید نیازها تسریع و تعمیق بشری نقش داشته است، اظهارداشت: از سوی دیگر به محرومان و ستمدیدگان اجازه داده است که در راه دست یابی به حقوق از دست رفته خود به مبارزه برخیزند و اجازه تسخیر، تحمیل و استعمار را ندهند که در این عرصه کشور ایران بهترین الگو در این زمینه است.

 

سعیدعسکری افزود: ما درس ها، عبرتها و بشارت های زیادی از دفاع مقدس بدست آوردیم و این یک تقدس گرانبهایی برای همه ما است.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار