با اینکه حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها معمولا معروف‌ترین فایده شیر به نظر می‌رسد، این ماده غذایی به دلیل داشتن ریزمغذی‌های مختلف تاثیرات مطلوبی بر دیگر جنبه‌های سلامت بدن دارد که شاید کمتر راجع به آن شنیده باشید.

6 خاصیت شیر که کمتر راجع به آن شنیده‌اید

به گزارش گلستان ۲۴؛ متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند هر فرد بالغ روزانه به ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی‌گرم کلسیم نیاز دارد که با مصرف روزانه حداقل ۲ لیوان شیر یا معادل آن حدود ۲۵ گرم پنیر یا ۲ لیوان ماست قابل‌تامین است.  

پژوهش‌ها ثابت کرده خانم‌هایی که از دوران کودکی تا بزرگسالی به طور منظم شیر می‌نوشند، کمتر در معرض ابتلا به سرطان پستان هستند. همچنین شیر نقش محافظت در برابر خطر سرطان کولورکتال و مثانه را نیز دارد. همچنین مصرف منظم شیر و لبنیات می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

از آنجا که مقدار کلسترول شیر نسبت به دیگر خوراکی‌های با منشاء حیوانی کمتر است، خوراکی مفیدی برای افراد مستعد به بیماری‌های قلبی- عروقی خواهد بود، البته به شرط اینکه شیر کم‌چرب مصرف شود. همچنین مصرف ۳ سهم لبنیات کنار ۵ سهم میوه و سبزیجات و کاهش دریافت نمک یکی از بهترین توصیه‌ها برای کنترل فشارخون است.

در نهایت اینکه نوشیدن شیر در طول روز می‌تواند کنار بهره‌مندی از خواص متعدد موجب تامین رطوبت مورد نیاز بدن و جلوگیری از کاهش آب بدن شود.

/سلامانه

ارسال نظر

آخرین اخبار