به همت بنیاد نخبگان گلستان و با همکاری مراکز دانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی استان، مراسم نکوداشت دکتر جعفر ارشاد، استاد سرآمد گیاه‌پزشکی، سه‌شنبه ۱۶ مهرماه در گرگان برگزار می‌شود.

مراسم نکوداشت "دکتر ارشاد" در گرگان برگزار می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان در گفت‌وگو با ایسنا با تأکید بر اهمیت نکوداشت و الگوسازی از سرآمدان ملی، اظهار کرد: بنیاد نخبگان استان در راستای اقدام ملی ۵-۱-۴ سند راهبردی کشور در امور نخبگان و باهدف معرفی و تکریم سرآمدان و مشاهیر استانی و الگوسازی از آنان، برنامه تکریم و الگوسازی از دکتر جعفر ارشاد، استاد سرآمد گیاه‌پزشکی را برگزار خواهد کرد.

ابوالقاسم خزاعیان افزود: برنامه تجلیل و تکریم از مشاهیر و سرآمدان و نخبگان استانی که در چارچوب فرهنگ اسلامی اثرگذاری ملی یا بین‌المللی داشته‌اند، باهدف ارتقای منزلت اجتماعی، مرجعیت علمی نخبگان و ارائه مهارت‌های حرفه‌ای آنان به استعدادهای برتر و همچنین شناسایی رموز موفقیت نخبگان و زمینه‌سازی برای حضور آن‌ها در چرخه خدمت به جامعه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مخاطبین این برنامه صاحبان آثار و کرسی‌های تأثیرگذار و افراد مشهور به شاگرد پروری و کارآفرینی و پژوهشگران و دانشمندان برجسته ملی و بین‌المللی هستند.

رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان خاطرنشان کرد: این مراسم ساعت ۱۳ روز سه‌شنبه ۱۶ مهرماه در سالن شهید مطهری دانشگاه گلستان برگزار می‌شود.

دکتر جعفر ارشاد در سال ۱۳۱۵ در شهر گرگان دیده به جهان گشود و در اواخر سال ۱۳۴۹ موفق به اخذ مدرک دکتری بیماری شناسی گیاهی با گرایش قارچ‌شناسی از دانشگاه برلین آلمان شد. وی پس چند دهه فعالیت‌های علمی، پژوهشی و اجرایی برجسته در سال ۱۳۸۶، بازنشسته و در حال حاضر در گرگان ساکن است.

از مهم‌ترین افتخارات وی می‌توان به دریافت نشان پژوهش کشور از رئیس‌جمهور، لوح تقدیر از معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس شورای پژوهش‌های علمی کشور، لوح تقدیر از معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی، کسب رتبه در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، کسب جایزه دکتر حجارود از انجمن قارچ‌شناسی ایران، محقق نمونه وزارت کشاورزی در سال ۱۳۷۴، لوح تقدیر از وزیر علوم به مناسبت کسب رتبه اول پژوهشگر نمونه سال ۱۳۸۰ وزارت جهاد کشاورزی و لوح تقدیر از COMSTECH در سال ۲۰۰۲ اشاره کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار