سومین دوره لیگ اینترنت اشیا منطقه شمال و شرق کشور از صبح امروز چهارشنبه اول آبان ماه به میزبانی دانشگاه گلستان آغاز شد.

برگزاری سومین دوره لیگ اینترنت اشیا شمال و شرق کشور در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ رئیس مرکز تحقیقات ابر اشیا دانشگاه گلستان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هدف از برگزاری لیگ اینترنت اشیا، ایده پردازی در حوزه اینترنت اشیا و کمک به شکل‌گیری تیم‌ها و فعال شدن اکوسیستم‌ها در این حوزه است.

محمد مقصودلو بیان کرد:‌ در سومین دوره لیگ اینترنت اشیا منطقه شمال و شرق کشور که به همت دانشگاه گلستان و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در گرگان برگزار شده است، ۱۵ تیم شرکت کردند.

دبیر این لیگ با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در این مسابقه در حوزه‌های مربوط به هوشمندسازی در مقوله جامعه و صنعت فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به نظر داوران بر اساس کیفیت تیم‌ها، در خصوص تعداد تیم‌های برتری که به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند، تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی افزود: داوران این رویداد کارشناسان مرکز نوآوری اینترنت اشیا ایران و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان هستند.

رئیس مرکز تحقیقات ابر اشیا دانشگاه گلستان تصریح کرد: لیگ اینترنت اشیا در سطح کشور به‌صورت منطقه‌ای برگزار و تیم‌های برتر هر منطقه به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا می‌کنند و درنهایت ۳ تیم برتر جهت تجاری‌سازی محصولاتشان به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شوند.

مقصودلو بیان کرد: در دوره قبل لیگ اینترنت اشیا کشور، یک تیم از دانشگاه گلستان و یک تیم دیگر از شرکت‌های استان به ترتیب موفق به کسب رتبه اول و سوم این مسابقات شدند.

وی گفت: برگزاری لیگ اینترنت اشیا باعث علاقه‌مند شدن دانشجویان به این حوزه شده و برخی از اساتید هم‌جهت گیری‌های پژوهشی خود را به این حوزه متمایل کنند. سال گذشته ۵ تیم از این منطقه در لیگ اینترنت اشیا حضور داشتند و امسال این تعداد سه برابر شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار