مجری طرح کشت گندم کشور:

اسفندیاری پور با بیان اینکه هیچ محدودیتی از نظر میزان بذر گندم در کشور وجود ندارد، گفت ۴۷۰ تن بذر از ۶۷ رقم گندم اصلاح شده در کشور تهیه و تنظیم شده است.

هیچ محدودیتی از نظر میزان بذر گندم در کشور وجود ندارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ «اسماعیل اسفندیاری پور» امروز(پنجشنبه 2 آبان) در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای سال زراعی 98-99 که از مهر ماه آغاز شده 6 میلیون هکتار کشت گندم در کشور در دستور کار قرار گرفته که 2 میلیون هکتار آن آبی و 4 میلیون هکتار آن کشت دیم را شامل می شود.

 

مجری طرح کشت گندم کشور  با بیان اینکه در کشت دیم گندم از آب آبیاری استفاده نخواهد شد، ادامه داد: بر اساس قابلیت و ظرفیت تولید استان‎ها هدفگذاری برای کشت گندم انجام شده است.

 

اسفندیاری پور متذکر شد: بر این اساس پیش بینی می شود که در کشور 14.5 میلیون تن گندم در سال زراعی جدید تولید شود، تا این تاریخ 20 درصد کشت گندم آبی و نزدیک به 45 درصد کشت گندم دیم نیز اتفاق افتاده است.

 

وی خاطرنشان کرد: براساس گزارش ها 2 میلیون و 300 هزار هکتار تاکنون از اراضی به کشت گندم در کشور اختصاص یافته است و به کشاورزان اطمینان خاطر می دهیم که 470 تن بذر از 67 رقم گندم اصلاح شده از سوی مرکز تحقیقات دیم کشور و برخی از شرکت های دانش بنیان تهیه و تنظیم شده است و مشکلی در تامین بذر گندم در کشور وجود ندارد.

 

مجری طرح کشت گندم کشور افزود: هیچ محدودیتی از نظر میزان بذر نداریم و توصیه می کنیم که کشاورزان تاریخ کشت را رعایت کنند و اگر بنا است به حداکثر عملکرد برسیم در کنار سایر مسائل فنی کشت به موقع حائز اهمیت است.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار