پالس‌های منفی به سمت سبد/ لیگ برتر بسکتبال پرحاشیه خواهد بود؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ چند روزی بیشتر به آغاز لیگ برتر بسکتبال نمانده و تیم‌ها در حال آماده سازی خود برای حضور قدرتمند در مسابقات هستند و بازی‌های دوستانه‌ای را برگزار می‌کنند که چندان هم دوستانه نیست.

در حالی که جامعه بسکتبال از صعود تیم ملی به المپیک و حضور پرتعداد تیم‌ها در لیگ برتر خوشحالند و همه بازیکنان، مربیان و کارشناسان لیگ این فصل را جذاب و حساس پیش بینی می‌کنند، اما چند پالس منفی از سوی برخی بازیکنان و مربیان، لیگ برتر را قبل از آغاز تحت الشعاع قرار داده است.

درگیری لفظی مربیان شیمیدر و شهرداری گرگان تا درگیری فیزیکی بازیکنان نفت و پتروشیمی در بازی دوستانه در یک هفته اخیر رخ داده و نگرانی‌ها از این است که این درگیری‌ها به بازی‌های لیگ هم کشیده شود.

مهران شاهین طبع و محمدرضا اسلامی در تهران به دلیل تداخل در برنامه تمرینی و بازی دوستانه با یکدیگر درگیری لفظی شدید پیدا کردند و از خجالت هم درآمدند و هنوز چند روزی از این قضیه نگذشته بود که محمد یوسفوند و محمد شهریان در بندرامام و در جریان بازی دوستانه پتروشیمی و نفت دعوای فیزیکی شدیدی به راه انداختند که باعث شکسته شدن بینی بازیکن نفت شد.

دو اتفاقی که در چند سال گذشته در بسکتبال بی سابقه بوده و وقتی مربیان با سابقه و بازیکنان با تجربه و ملی‌پوش لیگ برتری این رفتارها را از خود نشان می‌دهند،‌ چه انتظاری از جوان‌های کم تجربه یا تماشاگران وجود دارد؟

بسکتبال ورزشی دانشگاهی است، اما با اتفاقاتی که رخ می‌دهد فاصله زیادی با چیزی که عنوان می‌شود، دارد و تنها امیدواری این است که در بازی‌های لیگ برتر شاهد این قضایا نباشیم.

مرتضی سام بوشهری، سرپرست نفت آبادان در مورد درگیری فیزیکی در دیدار دوستانه پتروشیمی و نفت گفت: این قضیه بین دو بازیکن بود و ربطی به باشگاه یا چیز دیگری نداشت. در یک لحظه اتفاق افتاد و شاید در آن لحظه خون به مغز بازیکن نرسیده باشد.

وی در مورد اینکه چه تضمینی وجود دارد که این اتفاق به مسابقات لیگ برتر نکشد، عنوان کرد: بعد از این اتفاق همه ناراحت بودند و فکر نمی‌کنم به لیگ برتر کشیده شود، چون مجازات‌های سنگینی برایشان در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش فارس، در سال‌های گذشته در بازی‌هایی که حاشیه رخ داده مسئولان هر دو تیم صحبت از ضعف ناظر بازی می‌کردند و عنوان می‌شد برخی ناظران مماشات می‌کنند و همین موضوع باعث بیشتر شدن حواشی می‌شود.

حالا با حضور تیم‌های پرتعداد و مدعی قطعا بازی‌ها حساس‌تر دنبال خواهد شد و این حساسیت هم می‌تواند روی عملکرد بازیکنان و تماشاگران تاثیر بگذارد. در این شرایط می‌طلبد که فدراسیون بسکتبال به عنوان متولی اصلی برگزاری مسابقات، پیشگیری را بر درمان اولویت داده تا دیگر شاهد اتفاقاتی مانند بازی‌های دوستانه یا حواشی سال‌های قبل نباشیم.

/تهران پرس

ارسال نظر

آخرین اخبار