قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶ سنت کاهش به ۶۱ دلار و ۵۱ سنت رسید.

نرخ جهانی نفت اعلام شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ در حالی که سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار آمار ذخایر نفت خام امریکا هستند و نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی بر نشانه‌های مثبت از مذاکرات تجاری میان امریکا و چین سایه افکنده است، نرخ نفت روز سه شنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، نرخ هر بشکه نفت برنت امروز با ۶ سنت کاهش به ۶۱ دلار و ۵۱ سنت رسید. نرخ نفت برنت روز دوشنبه ۰.۷ درصد افت کرده بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا هم امروز با ۱۲ سنت کاهش به ۵۵ دلار و ۶۹ سنت رسید. در جلسه قبل نرخ نفت خام امریکا ۱.۵ درصد افت کرده بود.

به دنبال کاهش ذخایر نفت خام امریکا و بروز نشانه‌هایی از کاهش تنش‌های تجاری بین امریکا و چین، نرخ نفت هفته گذشته رشد چشمگیری داشت، اما نگرانی‌هایی که دیروز در مورد رشد ضعیف اقتصاد جهانی ایجاد شد، امید‌ها نسبت به افزایش تقاضا برای نفت حتی با وجود پیشرفت در مذاکرات تجاری را از بین برد.

بر اساس پیش‌بینی تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز، میزان ذخایر نفت خام امریکا که در هفته ماقبل هفته پیش به شکل غیرمنتظره‌ای افت کرده بود، در هفته گذشته حدود ۷۰۰ هزار بشکه افزایش داشته است.

تجار پیشتر با اشاره به اطلاعات به‌دست آمده از داده‌های موسسه گنسکیپ گفته بودند، میزان ذخایر نفت خام در کوشینگ اوکلاهاما در هفته منتهی به ۲۵ اکتبر حدود ۱.۵ میلیون بشکه رشد داشت هاست.

آمار‌های انستیتوی نفت امریکا اواخر امروز منتشر می‌شود و آمار‌های رسمی اداره اطلاعات انرژی امریکا نیز فردا منتشر خواهد شد.

دفتر نمایندگی تجاری امریکا روز دوشنبه اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع است که آیا تعلیق تعرفه‌ها بر ۳۴ میلیارد دلار کالای چینی را که روز ۲۸ دسامبر منقضی خواهد شد تمدید کند یا نه.

ترامپ دیروز گفته بود انتظار دارد بخش مهمی از توافق تجاری با چین پیش از موعد مقرر به امضا برسد، اما اشاره‌ای به زمان دقیق این توافق نکرده بود.

منبع: پارسینه

 

ارسال نظر

آخرین اخبار