ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه با بیان اینکه هم اکنون بازار تلفن همراه، راکد است، گفت: دلایل مختلفی وجود دارد که بازار تلفن همراه راکد باشد چرا که این کالا در انواع مختلف در بازار یافت می‌شود.

تلفن همراه گران می‌شود؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰۰ شرکت، واردکننده تلفن همراه در کشور فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: این واردکنندگان تلاش می‌کنند تا با تامین کالای مورد نیاز بازار تلفن همراه، نرخ این اقلام را ثابت نگاه داشته تا در حق مصرف‌کننده اجحافی نشود.

درستی در پاسخ به این پرسش که افزایش قیمتی برای بازار تلفن همراه، پیش‌بینی می‌شود یا خیر؟ تصریح کرد: هم اکنون افزایش قیمت، به اندازه‌ای نیست که بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم، اما نرخ تلفن همراه به نرخ ارز بستگی دارد چرا که بالغ بر ۹۵ درصد این کالاها، وارداتی است و با توجه به تثبیت نرخ ارز در بازار، پیش‌بینی می‌شود که وضعیت این بازار بهتر شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه درباره آخرین وضعیت ۶۰۰ هزار گوشی به جا مانده در گمرک نیز افزود: طبق آخرین اخبار دریافتی از بازار تلفن همراه، این تعداد موبایل که در گمرک دپو شده بودند در بازار توزیع شده‌اند.

درستی با اشاره به اینکه زمانی وضع بازار موبایل مشخص می‌شود که دست دلالان و سودجویان از بازار کوتاه شود، گفت: امیدواریم همکاری دولت و اصناف بیشتر شود تا بازار روند مطلوب‌تری به خود بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار