قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۲ سنت معادل ۱.۶ درصد افزایش به ۶۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت (۹۸/۰۸/۲۵)

به گزارش گلستان ۲۴؛ در حالی که اظهارات یک مقام ارشد امریکایی خوش بینی‌ها نسبت به انعقاد توافق تجاری را تقویت کرده است نرخ نفت روز جمعه حدود ۲ درصد افزایش داشت اما نگرانی‌ها در مورد افزایش عرضه نفت رشد قیمت‌ها را محدود کرد.

بر اساس این گزارش، نرخ هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۲ سنت معادل ۱.۶ درصد افزایش به ۶۳ دلار و ۳۰ سنت رسید در حالی که نفت خا امریکا در پایان معاملات دیروز ۹۵ سنت معادل ۱.۷ درصد افزایش داشت و به ۵۷ دلار و ۷۲ سنت رسید.

ویلبور راس، وزیر بازرگانی امریکا گفته احتمال بسیار بالایی وجود دارد که امریکا با چین بر سر فاز نخست توافق تجاری به توافق نهایی برسد. وی افزود: «اکنون ما در حال بحث در مورد جزییات پایانی هستیم.»

مذاکرات تجاری امریکا و چین روز جمعه به صورت تلفنی ادامه یافت.

گزارش ماهانه آژانس بین‌المللی انرژی که برآورد کرده رشد عرضه نفت تولید‌کنندگان غیراوپکی سال آینده به ۲.۳ میلیون بشکه در روز برسد بر رشد نرخ نفت تاثیر گذاشته است.

محمد بارکیندو دبیر کل اوپک هفته گذشته وضعیت بهتری از بازار برای اوپکی‌ها ترسیم کرده و گفته بود رشد تولید نفت امریکا در سال ۲۰۲۰ کند خواهد شر، هرچند که طبق گزارشی که از سوی دبیرخانه اوپک منتشر شده پیش‌بینی شده که تقاضا برای نفت اوپک کاهش یابد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفته تقاضا برای نفت این سازمان سال آینده به طور متوسط ۲۹.۵۸ میلیون بشکه در روز خواهد بود که ۱.۲ میلیون بشکه کمتر از سال ۲۰۱۹ است. تحقق این پیش‌بینی به معنای افزایش حدودا ۷۰ هزار بشکه‌ای تقاضا برای نفت اوپک خواهد بود.

اوپک و متحدانش موسوم به گروه اوپک پلاس قرار است روزهای ۵ و ۶ دسامبر در وین تشکیل جلسه دهد=ند و در مورد ادامه سیاست کاهش تولید تصمیم گیری نمایند.

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار