اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مطالبه اصلی مجلس است

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشستی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و تحقق سهم ۲۵ درصدی از تعاون در اقتصاد کشور تأکید کردند.

آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان/در جلسه دیروز مجلس با وزیر کار چه گذشت؟
به گزارش گلستان ۲۴؛ شکور پورحسین شقلان در نشست جمعی از نمایندگان با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت: به دلیل عضویت در کمیسیون اجتماعی مجلس بیشترین ارتباط را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داریم و شاهد تعامل خوب و قابل قبول شریعتمداری، وزیر تعاون و زیر مجموعه شان هستیم و در این راستا دستورات خوبی را در حوزه های ملی و استانی صادر کردند
 
وی با بیان اینکه بخشی از وظایف و اختیارات وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی فرابخشی است، افزود: ما در زمان تصویب لوایح مربوطه و بررسی لایحه بودجه همکاری خوبی را با وزارت خانه داشتیم همانند موضوع اشتغال که بهبود آن همکاری و تعامل جدی مجلس و وزارتخانه را می طلبد.
 
نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار ادامه داد: انتصابات خیلی خوبی در صندوق‌های زیر مجموعه وزارت انجام و به جوانگرایی توجه شد.
 
پورحسین شقلان توجه وزارت تعاون به شفافیت را موثر دانست و گفت: عملکرد وزارت خانه در انجام امور محوله مطلوب است.
 
در ادامه رمضانعلی سبحانی‌فر یادآور شد: عملکرد وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در این مدت خوب بوده است البته انتظار می رود به اشتغال توجه بیشتری شود و اقدامات لازم در مورد تعاونی‌ها و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها از طریق وام اشتغال انجام گیرد.
 
نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت تعاون در مورد ۵/۱ میلیارد دلاری که مجلس درخصوص وام اشتغال روستایی تصویب کرد عملکرد مثبت و پایداری داشته و امیدواریم وضعیت اشتغال بهتر شود؛ وظایف این وزارتخانه گسترده است و در بخشهای مختلف حضور دارد البته نیازمندی و کمبودها به معیشت مردم بر می‌گردد و ریشه آن هم در بخش اشتغال خانواده است .
 
مهدی شیخ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عملکرد وزیر تعاون مثبت بوده و وزیر سعی کرده‌ جوانگرایی و شعارهایی که دولت در انتخابات داشته است را عملی کنند و امیدواریم دراین مسیر به موفقیت های بزرگی دست یابند و بهبود وضعیت اشتغال را در دستور کار قرار دهند.
 
سمیه محمودی در ادامه یادآور شد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حوزه بزرگی است و در واقع سه وزارتخانه در یک وزارتخانه جمع شده است؛ در حوزه کار، کارهای بزرگی انجام شده و در حوزه رفاه هم اقداماتی صورت گرفته است.
 
وی افزود: در حوزه تعاون هنوز سهم ۲۵ درصدی محقق نشده اما مدیر جوانی توسط وزیر در این رابطه منصوب شده و با انگیزه است و انتظار می رود با کمک همه این سهم ایفا شود
 
نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیریت مجموعه بزرگ وزارت کار، کار سختی است البته در این رابطه رضایت وجود دارد و همین که  تجعمات کارگری آنچنان نیست، مزیت است؛ مطالبه و خواسته اصلی ما همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است و می دانیم تحقق آن سخت است اما انتظار می رود عملیاتی شود و ما هم از هیچ کمکی فروگذار نخواهیم کرد.
 
علی اکبری درمورد عملکرد وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: حوزه کاری این وزارتخانه بسیار وسیع است و وزیر پیگیری های مناسبی را در حوزه کاری خود داشته است؛ هر موضوعی که مربوط به این وزارتخانه گسترده و عظیم باشد با هماهنگی و تلاش‌ها باید مرتفع کنیم و ما نهایت اهتمام خود را به کار می‌بریم.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در مورد اولویت‌هایی که باید مدنظر وزارتخانه باشد، یادآور شد: باید در ابتدا تلاش شود که بنگاه‌ها و مجموعه‌های کارگری و اقتصادی تعطیل نشود و سپس آن ها را توانمند کنیم و مورد حمایت قرار دهیم؛ بیکاری یکی از موضوعات کلیدی جامعه است که به خاطر ضرورتی که دارد باید همیشه برای رفع آن تلاش کنیم.
 
علی جلیلی شیشوانی، نماینده مردم مراغه و عجب شیر در خصوص عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: وزیر وضعیت فعلی را به خوبی توانست تغییر دهد و تغییرات صورت گرفته ناشی از دو مزیتی است که آقای شریعتمداری دارد؛ ایشان ریسک پذیری بالایی دارد و به تلاش زیاد اعتقاد دارند و بی شک در هرسازمانی که این دو تا عامل باشد شاهد رشد هستیم. منبع : آنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار