آنطور که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است، در پی افزایش نرخ بنزین، تمامی درآمد ۳۱ هزار میلیارد تومانی حاصل از افزایش نرخ بنزین هر ماه به حساب ۶۰ میلیون نفر شامل ۱۸ میلیون خانوار واریز می‌شود، و در آبان ماه هم این مبلغ طی سه مرحله و هر شب به حساب ۲۰ میلیون نفر واریز شده که مرحله آخر شب گذشته بوده است.

یارانه معیشتی به‌دست کارگران نرسید

به گزارش گلستان ۲۴؛ علیرغم اینکه نوبخت اعلام کرده بود، حتی کسانی که یارانه نقدی هم نمی‌گیرند، ممکن است یارانه معیشتی گرانی بنزین به حساب آنها واریز شود، ولی از صبح امروز که تکلیف یارانه بگیرها مشخص شد، اقشار مختلف مردم از بازنشسته ها، کارگران، کارمندان، معلمان و حتی بیکاران با پایگاه خبری می‌گیرند و اعلام می‌کنند که علیرغم اینکه یارانه نقدی می‌گیرند، ولی این یارانه معیشتی به حساب آنها واریز نشده است.

بنا بر اظهارات این افراد، سطح درآمد و اموال و دارایی آنها هم به گونه‌ای نیست که جزو ۳ دهک ثروتمند به شمار روند، و دلیلی برای واریز نشدن این یارانه به حساب آنها وجود ندارد.

درحالی مردم در واریز یارانه معیشتی سوالات و ابهامات زیادی دارند که به نظر می‌رسد، دولت باید به گونه‌ای مثلا اعلام اسامی سرپرستان خانواری که یارانه گرفتند، در این باره شفاف‌سازی کند.

همچنین در حالی دولت اعلام کرده که یارانه نگرفته‌ها در صورت اعتراض به وزارت کار اعلام کنند که سامانه #۶۳۶۹* هنوز فعال نشده و دچار اختلال است. نحوه رسیدگی به اعتراض‌ها و شرایط دقیق مشمولان این یارانه هم ابهامات زیادی دارد.

منبع: کارگرآنلاین

 

ارسال نظر

آخرین اخبار