مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان می‌گوید: در هشت روز برپایی جشنواره فرهنگ اقوام امسال، بیش از ۴ میلیارد تومان صنایع دستی و سوغات فروخته شد.

بازار داغ جشنواره سیزدهم اقوام ایران زمین در گلستان / فروش بیش از ۴ میلیارد تومان صنایع دستی و سوغات

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی ، ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: از این مبلغ یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان مربوط به فروش صنایع دستی و ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان مربوط به سوغات استان‌های مختلف کشور بود که ۹۴ درصد نسبت به پارسال بیشتر بود.


ابراهیم کریمی افزود: در نمایشگاه فرهنگ اقوام ایران زمین در گرگان ۱۰۵ هنرمند صنایع دستی و هنر‌های سنتی از استان، ۶۳ هنرمند از سراسر کشور در قالب ۱۰۷ غرفه و ۳۰ استان شرکت کرده بودند. از مجموع غرفه‌ها، ۶۸ غرفه به عرضه سوغات استان و کشور اختصاص یافته بود. در شهرستان گنبد کاووس هم در ۶۵ غرفه محصولات صنایع دستی و هنر‌های سنتی از ۲۵ استان و در ۴۵ غرفه سوغات استان و کشور عرضه شد.


به گفته کریمی این جشنواره محل بسیار خوبی جهت عرضه مستقیم محصولات صنایع‌دستی و سوغات است.


فرش دستباف، نمد، زیورآلات و سوزن دوزی ترکمن، جاجیم بافی روستای زیارت گرگان، ابریشم بافی قزلباش‌های رامیان و مینودشت، سوزن دوزی شاهکوه و قوم بلوچ و نیز دوخت‌های سنتی پوشاک در ببن فارس‌ها از جمله صنایع دستی اقوام ساکن در گلستان است که با هنرمندی زنان و دختران و بعضا مردان این استان، هر کدام نام و آوازه خود را در بین خریداران داخلی و خارجی دارند.

 

این جشنواره از ۲۱ آبان به مدت ۳ روز در گرگان و از ۲۶ آبان در گنبدکاووس برگزار شد.

 

این جشنواره سال ۸۴ برای اولین بار در استان برگزار شد و تا امروز نیز گلستان هر سال شاهد برپایی آن بوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار